A hegyi doktor után bedőlt a Duna TV

Has Sigl A hegyi doktor
Vágólapra másolva!
Július 8-án a teljes lakosságban mért adatok szerint a Barátok közt volt a legnézettebb műsor, 1 millió 34 ezren voltak kíváncsiak rá. A dobogóra felfért még az RTL Híradó és a Szulejmán, a TV2 először az ötödik helyen szerepel a Tények-kel, a Duna TV-nek pedig két sorozata, A hegyi doktor – Újra rendel és a Don Matteo került be a legjobb tízbe.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Ellen Pompeo, hiszen a Grace klinika még úgy is 7,9 százalékos közönségarányt tudott elérni, hogy kicsivel éjfél előtt kezdődött. Az RTL Klub ebben az időben is a legnépszerűbb csatorna tudott maradni, miközben

a Cool nagyjából 22.30-tól tartotta a második helyét.

Itt a Helyszínelők hozta a legmagasabb esti közönségarányt, az éppen tévézőknek 8,6 százaléka figyelte, William Petersen ezért kapott zöld nyilat.

A TV2 sorozatai, a Sherlock és Watson, illetve a Lángoló Chicago a Cool műsorai alatt maradtak, a Duna TV pedig A hegyi doktor – Újra rendel végéig tudta tartani magát, a német sorozat 12,5 százalékos közönségaránya után a Szabadság tér '89 már csak 3 százalékot tudott hozni.

A nemzeti főadón a Szerelem és vérbosszú című olasz sorozat érte el a legalacsonyabb esti közönségarányt,

1,6 százalékot, egyik szereplője, Alessandro Preziosi emiatt tart lefelé a Médialiftben. Nézze meg grafikonon, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot az RTL Klub nyerte, a Duna TV 6,1 százaléka pedig a harmadik helyre volt elég. A közmédia csatornái közül az M1 és az M2 fért még be a legjobb tízbe, előbbi a hatodik helyet szerezte meg, utóbbi pedig a Super TV2-vel holtversenyben áll a toplista végén.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.