Épp nem tolonganak most az egyébként igen felkapott Hello Baby Barban, de nem azért, mert hétköznap este van: itt forgatnak egy jelenetet az HBO új sorozatából, az Aranyélet-ből. A Társas játék és a Terápia után a csatorna ismét külföldi alapanyaghoz nyúlt, a finn Helppo elämä-t azonban csak ugródeszkának használták az alkotók, amúgy teljesen magyarították, ami látszik a mostani helyszínválasztáson is.
A romkocsmás környezetbe szabadul be Döbrösi Laura karaktere, Mira, aki tizenhat éves kamaszként most kezd csak ráeszmélni, hogy a családi vagyont nem éppen tisztességes eszközökkel kaparta össze a Thuróczy Szabolcs által játszott apuka. A lány ettől kicsit meghasonlik, ennek köszönhető első berúgása is, ami itt, a Hello Baby Barban történik meg.
Az italozás közben Mira elveszti a fejét, a körülötte lévő srácok pedig kihasználják ezt:
most épp azt veszik fel, ahogy a lányt egyszerre hárman is tapogatják tánc közben
– végül a biztonsági őr viszi ki a szórakozóhelyről. A jelenetet épp Dyga Zsombor rendezi, neki Laurát már nem nagyon kell instruálnia, hiszen együtt dolgoztak a Coach Surf-ben és az Egynyári kaland-ban is.
„Nagyon szeretek Zsomborral együtt dolgozni, és jól is megy a közös munka. Tökéletes köztünk az összhang, sokszor már szavak nélkül is megértjük egymást. Van olyan, hogy lemegy egy jelenet, utána pedig Zsombor mindenkinek mond valamit, de amikor én kerülök sorra, csak nevetve legyint egyet” – meséli Laura a felvétel előtt a sminkesbuszban.
Huszonkét éves, de még mindig tizenhat éveseket játszik,
élőben pedig még igézőbbek nagy, barna szemei – mintha csak a magyar Natalie Portmannel ülnék szemben.
„Egy családról szól ez a sorozat, ennek a családnak a legfiatalabb tagja a tizenhat éves Miklósi Mira. Burokban nevelkedett, eddig tökéletes volt az élete, mindent aláraktak a szülei, de mégsem egy buta, naiv lány. Sőt nagyon okos és jó tanuló, érdekli a környezetvédelem, az iskolában viszont nem túl népszerű, ő a jó kislány. Ebből az állapotból jut el a teljes csalódásig és kiábrándulásig, amikor rájön, hogy az élete mégsem annyira szuper. Ezt az ívet, ezt a fejlődéstörténetet kell valahogy eljátszanom” – mondja a karakteréről.
Szerinte tipikusan magyar a sztori, jól érzékelteti az itteni viszonyokat:
Van benne a magyar társadalomra vonatkozó kritika bőven. Mindenki sumákol, akiről azt hiszed, hogy jó fej, az is csal, hogy életben tudjon maradni.
Biztosan más országban is előfordul ilyen, a helyzetek azonban Magyarországon mindenképpen ismerősek lesznek.”
Azt mondja, az Egynyári kaland-hoz képest több technikailag izgalmas jelenete van, lesz olyan rész, ahol kaszkadőrt vetnek be helyette, ma pedig egy kamerát erősítenek a testére, ilyet még soha nem csinált korábban. Nem akart egyébként színész lenni,
gyerekkorában még régésznek készült, de aztán elcsábította a szakma,
először Takács Vera Mi, szemüvegesek című filmjében láthattuk.
Néha megismerik már az utcán, de ritkán szoktak odamenni hozzá. „Még a Társas játék idején volt, hogy mentem egy szilveszteri buliba, amikor a tömött buszon odafordult hozzám egy srác, és megkérdezte, hogy nem a Társas játék-ban játszom-e. De nem ez a jellemző, olyan
többször előfordul, hogy összesúgnak mögöttem az emberek, vagy megfordulnak utánam.
Rettegek egyébként a szakmának ettől a részétől, attól is félek, hogy tele lesz az Aranyélet óriásplakátjaival a város. Az még nagy feladatom, hogy megtanuljam ezt kezelni” – osztja meg a félelmeit.
Ezután átsétálunk a Hallo Baby Barba, és kezdődik az ominózus jelenet, amelyet Dyga felügyel, de jelen van rendezőtársa, az Átok című sorozatot is jegyző Mátyássy Áron is. Tőle megtudjuk, hogy a sorozat nyolcrészes lesz, ebből a közepét, a negyedik, ötödik és hatodik epizódot készíti ő, az elejét és a végét Dyga vezényli le.
Kérdés, hogy mennyire tud így belehelyezkedni a történetbe, de szerinte nem lesz probléma. „Szerencsés vagyok, mert sokszor találnak meg jó forgatókönyvekkel,
szeretek olyan anyagból is dolgozni, ami nem teljesen a sajátom. Sőt ilyenkor felszabadultabbnak is érzem magam.
Amikor én írok valamit, akkor nagyon erősen megjelennek bennem a képek és a hangulatok, a filmkészítést viszont erősen korlátozzák a lehetőségek. A saját agymenésemnél nehéz elengedni, ha valami nem száz százalékig úgy jön össze, ahogy én elképzeltem” – mondja.
„Amikor először olvastam a forgatókönyvet, nagyon megütött.
Nagyon aktuális a téma, leír egy életérzést, amitől jelen pillanatban szenved ez az ország.
Iszonyatosan nyomasztó volt ráismerni az én életemre is a történetben – és itt most nem a központi család simliskedéseiről beszélek, hanem arról, hogy egy nagyon részletes tablót kapunk a mai Magyarországról, főleg Budapestről. Előjönnek a jellegzetes helyzetek, az ellenőr elől való menekülés, és hogy nap mint nap minikorrupcióba keveredünk ahhoz, hogy boldoguljunk” – teszi hozzá.
Áron szerint fontos ezekről a dolgokról beszélni, körüljárni az ország és a főváros sötét oldalát is:
A budai hegyek közt jólét van, megy a dőzsölés, a szereplőink azonban néha kimerészkednek egy másik világba,
és olykor egészen marginális helyzetekbe keverednek. Forgattunk detoxikálóban, külvárosi raktárakban és az ukrán határnál is, ezekből a jelenetekből mind kiderül, hogy az élhető világ alatt nagyon súlyos problémák és feszültségek húzódnak.”
A végeredmény, vagyis az Aranyélet című sorozat november 8-án debütál az HBO-n, kíváncsian várjuk.