Nehezen kelt ki az ágyból az RTL Klub csapata

8.08 - Minden reggel, Teszári Nóra, Somogyi Zoltán
Vágólapra másolva!
Július 27-én ismét a Barátok közt volt a 18–49-es célcsoport kedvenc műsora, a korosztályból 387 ezren figyelték. A dobogóra felfért még a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 pedig először a Tények-kel szerepel, 207 ezer, ötven év alatti nézője az ötödik pozícióra volt elég. A legjobb tízbe a közmédia produkciói közül egyedül az M3-on futó Szomszédok jutott be.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben a 8.08 – Minden reggel egyik műsorvezetője, Somogyi Zoltán megy lefelé, miután az RTL Klub igen nehezen ébredt, produkciója sehogy sem bírt a Mokká-val. Sőt még utána is voltak időszakok, amikor a TV2 jobban ment – pedig ott akkor már a TV Shop volt látható. A ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban

a 8.08 végül 6,4 százalékos közönségaránnyal zárt, miközben a Mokka összességében 17,1 százalékot hozott.

Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult a küzdelem:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán az is látható, hogy

délelőtt a Cool jó két és fél órán keresztül a legnépszerűbb csatorna volt.

Este is jól szerepelt, bő három órán át tartotta a második helyet – akkor a Matthew McConaughey főszereplésével készült Az igazság ára hozta a legjobb közönségarányt, 9,3 százalékot.

Nemcsak a nap legnézettebb műsora volt, de az este legmagasabb közönségarányát is megszerezte a Barátok közt,

az éppen tévéző ötven év alattiaknak 24,9 százaléka figyelte az aktuális részt, amelyben Rudinak is fontos szerepe volt – alakítója, Csórics Balázs ezért tart felfelé McConaugheyjel. Mutatjuk ezt is grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Itt is látszik, hogy a Coolnak jó napja volt – hiszen harmadik lett –, bár ahhoz még mindig hiányzott volna 2,3 százalékpont, hogy befogja a TV2-t.

A Comedy Central hajszállal előzte meg a Film+-t,

miközben az M1 az RTL+-szal teljesített egy szinten.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.