Jennifer Lawrence-t szívesen látták a magyar nappalikban

Vágólapra másolva!
Július 30-án a 18–49-es célcsoportban a Barátok közt lett a legnézettebb műsor, 351 ezer ilyen korú néző figyelte. A dobogón áll még az Éjjel-nappal Budapest és a Helyszínelők, az RTL Klub és a TV2 műsorai után pedig a Film+ (Éhezők viadala: Futótűz) és a Cool (Dr. Csont) egy-egy produkciója következik. A tízes lista végére éppen befért még az M4 Sporton adott Európa Liga-selejtező.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Az éhezők viadala és folytatásai főszereplője, Jennifer Lawrence, miután a Futótűz alcímet kapott részt nagyon felkapta a ma vizsgált, 18–49-es korosztály:

a film a nap nyolcadik legnézettebb műsora lett,

a vége felé a Film+ az RTL Klubot is megelőzte vele közönségarányban. Nézze csak a grafikonon!

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A grafikonon nem látszik, de a Nielsen által mért adatokból kiderül, hogy

az Európa Liga selejtezőjére 105 ezren voltak kíváncsiak az ötven év alattiak közül,

a közvetítés be is került a tíz legnézettebb produkció közé. A meccsen, sajnos a Debrecennek, de mégiscsak két gólt rúgott a Rosenborg játékosa, Tobias Mikkelsen, így neki is jár a zöld nyíl.

A hongkongi harcművész, Sammo Hung Kam-Bo viszont lefelé tart, miután a főszereplésével készült sorozat, A harc törvénye mérhetetlen adatot produkált az RTL II-n: a 18–49-es célcsoportból

csupán 129 ember követte, ami 0,0 százalékos közönségaránynak felel meg.

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, a TV2 mögé pedig harmadiknak beért a Cool.

A Duna TV 2,6 százalékos eredménye a nyolcadik helyre volt elég,

miközben a Story4 éppen, hogy letolta az RTL II-t a tízes lista utolsó pozíciójába.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.