Az M4 Sport már népszerűbb, mint a Duna TV

2015.08.04. 12:36

Augusztus 3-án nem született különösebb meglepetés a nézettségi versenyben: a 18–49-es célcsoport kedvence ismét a Barátok közt volt, 308 ezer ilyen korú néző követte. A dobogóra felfért még a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel, köztévés produkció nincs az első tízben. 

Forrás: Origo

Mai Médialiftünk mindhárom utasa az RTL-csoport arcai közül került ki, de természetesen csak ketten tartanak felfelé. Egyikük az Éjjel-nappal Budapest alapszereplője, Marci (valódi nevén Kolozsváry Zsolt), miután

az esti adás a nap harmadik legnézettebb produkciója lett,

a ma vizsgált, 18–49-es korosztályból 220 ezren voltak kíváncsiak rá. A műsor egész jól ment délután is, 9,1 százalékos közönségarányt hozott.

A Dr. Csont még ennél is jobban teljesített, két esti epizódja közül a népszerűbbet 296 ezren figyelték az ötven év alattiak közül – a krimisorozat Hodgins nevű szereplője, T. J. Thyne is megy tehát felfelé.

Az élet csajos oldala egyik főszereplőjét, Kat Denningst nem a külseje alapján pontoztuk, így piros nyilat kapott: a sorozat egyik részét az éppen tévéző 18 és 49 év közöttieknek csupán 0,2 százaléka követte az RTL II-n. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, a Film+ kevéssel előzte a Coolt, az M4 Sport pedig kiharcolta magának az ötödik helyet – igaz, 0,1 százalékpontot tudott csak ráverni a Viasat3-ra, amely ugyanennyi különbséggel végzett a Duna TV előtt.

Az M4 szép eredménye valószínűleg a kazanyi vizes vb-nek köszönhető,

az úszásközvetítés közönségaránya például 9,3 százalék volt az ötven év alattiak körében.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK