Az M4 Sport már népszerűbb, mint a Duna TV

Hosszú Katinka
Hungary's Katinka Hosszu competes in the final of the women's 200m individual medley swimming event at the 2015 FINA World Championships in Kazan on August 3, 2015. AFP PHOTO / MARTIN BUREAU
Vágólapra másolva!
Augusztus 3-án nem született különösebb meglepetés a nézettségi versenyben: a 18–49-es célcsoport kedvence ismét a Barátok közt volt, 308 ezer ilyen korú néző követte. A dobogóra felfért még a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel, köztévés produkció nincs az első tízben. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünk mindhárom utasa az RTL-csoport arcai közül került ki, de természetesen csak ketten tartanak felfelé. Egyikük az Éjjel-nappal Budapest alapszereplője, Marci (valódi nevén Kolozsváry Zsolt), miután

az esti adás a nap harmadik legnézettebb produkciója lett,

a ma vizsgált, 18–49-es korosztályból 220 ezren voltak kíváncsiak rá. A műsor egész jól ment délután is, 9,1 százalékos közönségarányt hozott.

A Dr. Csont még ennél is jobban teljesített, két esti epizódja közül a népszerűbbet 296 ezren figyelték az ötven év alattiak közül – a krimisorozat Hodgins nevű szereplője, T. J. Thyne is megy tehát felfelé.

Az élet csajos oldala egyik főszereplőjét, Kat Denningst nem a külseje alapján pontoztuk, így piros nyilat kapott: a sorozat egyik részét az éppen tévéző 18 és 49 év közöttieknek csupán 0,2 százaléka követte az RTL II-n. Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, a Film+ kevéssel előzte a Coolt, az M4 Sport pedig kiharcolta magának az ötödik helyet – igaz, 0,1 százalékpontot tudott csak ráverni a Viasat3-ra, amely ugyanennyi különbséggel végzett a Duna TV előtt.

Az M4 szép eredménye valószínűleg a kazanyi vizes vb-nek köszönhető,

az úszásközvetítés közönségaránya például 9,3 százalék volt az ötven év alattiak körében.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.