Reggel a TV2, este az RTL Klub miatt kapcsoljuk be a tévét

2015.08.13. 13:07

Az augusztus 12-i nézettségi versenyt ismét a Barátok közt nyerte, a teljes lakosságból több mint 1 millió néző figyelte, hogy mi zajlik a Mátyás király téren. Az RTL Klub több műsora is az élmezőnyben végzett: a Szulejmán, a Fókusz és a Híradó is szép számokat hozott a csatornának. A TV2 reggel és délután erős, a főműsoridőt a konkurencia viszi.

Forrás: Origo

A nézők nagy része a TV2-vel kezdte a napot, a teljes lakosságot vizsgálva a Mokka volt a legnézettebb műsor a reggeli órákban. Kárász Róbert felfelé tart Médialiftünkben – az éppen tévézők 20,4 százaléka figyelte. A nap legmagasabb közönségarányát is a csatorna produkálta, a Tények reggel 35,7 százalékon zárt.

A grafikonon a Mokka egyik betétjeként szerepel, a Nielsen azonban külön műsorszámként is méri, és így is jól látható a kiugrás. Mutatjuk:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Szintén felfelé megy a tegnapi nézettség alapján a Szulejmán, az RTL Klub sorozata a második helyre került a népszerűségi listán. Csak a Barátok közt előzte meg 1 millió nézővel, a török széria közel 750 ezer embert ültetett a képernyők elé. Mehmet Günsürnek tehát zöld nyíl jár.

Lefelé tart Jane Levy, mivel a Kertvárosba száműzve nem igazán izgatta a tévézőket a teljes lakosságot vizsgálva. A sorozat két epizódját vetítette este a csatorna, az első 0,7 százalékkal, a második 1 százalékkal ment.

Nézze meg grafikonon is, hogy alakult az este:

Forrás: Origo /Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A teljes lakosságot vizsgálva az RTL Klub szerezte meg az első helyet 12,8 százalékkal, mögötte - kis lemaradással - második a TV2. A dobogó harmadik helyére a Cool TV fért fel, ehhez elég volt 6,2 százalékot hoznia.

A TOP 10 utolsó helyein az ATV és a Nickelodeon 2-2 százalékkal szerepel, az M3 pedig alig maradt le az M1-től a teljes lakosságot körében.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK