Szeretünk együtt izgulni a milliós nyereményért

2015.09.01. 12:23

Augusztus 31-én a 18–49-es korosztályból a Barátok közt-öt nézték a legtöbben, több mint 370 ezer ilyen korú néző figyelte Berényiéket. Az első négy legnézettebb műsor az RTL Klubé, a TV2-n tegnap rajtoló Ezek megőrültek! az ötödik helyen szerepel.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben lefelé tart Natalie Portman, a Király! című film tegnap este nem igazán érdekelte a tévézőket – 6,5 százalékot hozott a TV2-nek. Az Ezek megőrültek! első adása azonban egész jól ment, a célcsoportban 15,4 százalékot ért el, és a Tények is magas, 19,4 százalékkal zárt.

Felfelé megy viszont Sebestyén Balázs, az 1 perc és nyersz! 22,4 százalékos közönségaránnyal a hatodik helyen szerepel. Az RTL Klub műsorai állnak a dobogón: első a Barátok közt, második a Dr. Csont, harmadik az Éjjel-nappal Budapest lett az ötven él alattiak körében.

Piros nyilat kap Matt Passmore, a Gladas – Tengerparti gyilkosságok gyengén teljesített augusztus 31-én: mindössze 0,3 százalékot hozott az RTLII-nek.

Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Tegnap három vetélkedő is indult, a megújult Dunán tért vissza a Maradj talpon! - 4,1 százalékkal indított az ötven év alattiak körében -  a TV2-n kezdődött az Ezek megőrültek! Majkával és Tillával, az RTL Klubon pedig az ügyességi vetélkedő, az Egy perc és nyersz! folytatódik új játékokkal.

Mutatjuk azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. Az RTL Klub magabiztosan vezet a vizsgált célcsoportban, a második helyen a TV2 végzett 9,5 százalékkal, de szépen szerepelt a F+ és a Cool - a sort a Story4 zárta.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK