Riadtan menekülnek a tévézők a TV2-féle főzőműsorról

A milliomos szakács
Vágólapra másolva!
A 18–49-es korosztály kedvence szeptember 21-én ismét a Barátok közt volt, 396 ezer ilyen korú néző figyelte az aktuális történéseket. A napi sorozatot követi a toplistán az Éjjel-nappal Budapest, az 1 perc és nyersz!, majd a Dr. Csont, a TV2 elsőként csak az ötödik helyen szerepel az Ezek megőrültek!-kel. Az RTL Klub és a TV2 produkciói mellett a Maga a pokol című akciófilm került be a legjobb tízbe, ezt a Film+ adta.  
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Nézze meg, hogyan izzik a levegő Gáspár Evelin és Pumped Gabo között az Ezek megőrültek! legutóbbi adásában.

Mai Médialiftünkben felfelé tart Jeff Goldblum, miután

a Jurassic Park és folytatásai a Paramount Channel egész napját meghúzták,

a filmcsatorna kilencedikként bekerült a legmagasabb napi átlagos közönségarányt hozó adók közé is – legalábbis a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportnál. A dinoszauruszos film három, tévében látható része közül a másodikat, Az elveszett világ-ot nézték a legnagyobb arányban, az éppen tévéző ötven év alattiak 9,5 százaléka figyelte.

Jean-Claude Van Damme is zöld nyilat kapott, Maga a pokol című filmje – a Snowpiercer-rel együtt – a legmagasabb esti közönségarányt hozta a Film+-nak:

7,9 százalékkal zárt, amivel a maga idejében a második helyre hozta fel a csatornát.

Ekkortájt ment A milliomos szakács is, amely viszont csak 6,9 százalékot hozott a TV2-nek, mutatjuk grafikonon is. Látható, hogy az Ezek megőrültek! után elkapcsol a TV2-nézők fele-kétharmada, nem várja meg az egyórás Lidl-reklámot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségaránnyal zárt. Itt tűnik ki a Paramount Channel szép teljesítménye is,

a filmcsatorna csupán 0,3 százalékponttal maradt el a Duna TV-től.

A napot az RTL Klub nyerte 15 százalékkal, a Cool és a Film+, illetve a Film+ és az M1 között 0,1 százalékpontnyi a különbség, ahogyan a Viasat3 is ennyivel előzte meg a nemzeti főadót.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.