D. Tóth Kriszta tökös volt - Internet Hungary konferencia Siófokon

2015.09.29. 17:46

Két napon át, öt teremben folyamatosan, szünet nélkül mennek majd az előadások, beszélgetések az idei Internet Hungary konferencián Siófokon, szeptember 29-én és 30-án. A nap során többször jelentkezünk a médiaeseményről.

Két napon át öt előadóteremben folyamatosan, szünet nélkül folynak az előadások. A Cisco és a svájci International Institute of Management Development (IMD) által készített tanulmány szerint öt éven belül a cégek negyven százaléka szorulhat ki a piacról, vagy veszíthet jelentősen a pozíciójából a digitalizáció következtében. Szemfüleseknek és kreatív gondolkodóknak ez egy lehetőség a piaci terjeszkedésre vagy a piacra lépésre. Ezért lett az idei konferencia mottója: A változás gyönyöre – erről itt olvashat többet. A nap során többször jelentkezünk a konferenciáról. 

A főbejáratForrás: Origo

10.50. Egy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által támogatott kutatás eredményei szerint a felnövekvő nemzedékek már nem a nyomtatott sajtót, a rádiót vagy a televíziót értik média alatt, hanem elsősorban a hálózati kommunikációt – jelentette ki Karas Monika, az NMHH elnöke kedden Siófokon, a tizenhatodszorra megrendezett Internet Hungary konferencia megnyitóján.  A mi gyermekeink már nem saját tévét, hanem saját okostelefont szeretnének elsősorban, ami gyakorlatilag képes magába integrálni a média és a hírközlés összes élvezetes és hasznos technológiai megoldását" – tette hozzá. Napjainkban már nem az a kérdés, hogy mire használható az internet, hanem az, hogy milyen minőségben, milyen lefedettséggel működik a jövőben a hálózat – vélte. 

Forrás: Origo

11.14. Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke a fogyasztói edukációs kampányt emelte ki előadásában. Maximálisan elengedhetetlenek az ilyen demonstrációk, hogy a kormányzat irányába is megmutassuk az erőnket – közölte. „A reklám a gazdaság hajtómotorja, erőteljesebben kell foglalkoznunk a saját iparágunk pozicionálásával" – jelentette be.

11.27. Gulyás János (MeC Global) szerint most nincs nagy bizalom az ügynökségek és hirdetők között, de legalábbis volt már jobb. Ne dobjuk ki a kukába az elmúlt éveket"  – kérte. Szerinte a nyár nem tett jót a felek kapcsolatának, de soha ennyire nem volt még szükségük a hirdetőknek ügynökségekre, mint ezekben az időkben. „Ez izgalmas kihívás marketingszempontból" – jelezte. A Narancs teremben ülünk, itt az átalakuló reklámpiac a téma. 

Forrás: Origo

11.40. Kék terem. Jakab Roland (Ericsson) a tíz legfontosabb fogyasztói trendről beszél előadásában. Mint elmondta, a gyerekek számára a világ szerves része az internet. Az okostelefont használók 64%-a szerint azok, akik születésüktől kezdve tabletek közt nőttek fel, elvárják majd, hogy minden hálózatba legyen kapcsolva körülöttük, amikor idősebbek lesznek.

11.44. A reklámadóról és a bónusztörvényről beszél Balogh László (ingatlan.com), szerinte az utóbbi nem egészen pontos, nem mindenki tudja,hogy a cége mikortól és hogyan alkalmazza majd az előírásokat. A jogalkotó jót szeretett volna, de hiába hívnánk Batmant, ő is csak hosszan nézné a jogszabályokat"  – mondta. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál hónapokig nem kaptak választ, majd a nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál találtak illetékest, aki viszont két-három hónapja nem válaszolt a kérdésekre, és visszapasszolta időközben a labdát előbbi intézmények, úgyhogy van egy jelentős zavar a rendszerben.

Forrás: Origo

12.00. Ha volt innováció a médiában az elmúlt évtizedben, az mind digitális volt. Összességében nőhet a digitális piac, a kis sales house-ok és a kistulajdonosok vannak leginkább veszélyben. „De ne legyen igazam, és mindenki keressen sok pénzt" – mondta Erős Attila (Maksz/Fastbridge).

12.10. A sales house nem lehet ügynökség tulajdonosa, és fordítva sem működhet – jelezte Mező László (MediaCom), aki az új jogszabályt próbálja értelmezni, illetve magyarázni. A törvény teljes transzparenciát ír elő, és minden kedvezmény a reklámozót illeti meg – közölte. A reklámközvetítői díj a közzétételi díj 15%-a, a fogyasztóvédelmi bírság pedig az elért vagyoni előny tízszerese – ismertette a teremben ülőkkel az új reklámtörvény szövegét.

12.17. Kálmán Olga borús hangulatban lévő, mondhatni komor cégvezetőkkel diskurál a reklámtörvényről. A terem dugig tele, a bejáratnál is állnak. Vidus Gabriella (RTL) szerint nem ez az első eset, hogy villámgyorsan fogadnak el olyan törvényt, ami nem segíti a médiapiac működését, és ráadásul az értelmezése sem teljesen tiszta. Ez egy salátatörvény, masszív ellentmondásokkal”  – jegyezte meg egy kollégája, egy távközlésben dolgozó vezető pedig azon méltatlankodik, hogy velük senki nem konzultált az új törvényről. 

12.20. Novák Péter (IAB) szerint vihar van a biliben, de majd elcsitul. Bízik abban, hogy a két nagy változást a piaci szereplők túlélik. 

12.26. Csak a fogyasztónál van pénz, de mivel neki többet kell majd fizetnie, mindenki rosszul jár az új reklámtörvénnyel, vélekednek a panelbeszélgetés résztvevői, akik szerint az állami beavatkozás nem volt indokolt, hiszen egy jól működő rendszerbe nyúlt bele. Miért volt erre szükség?  – teszik fel a kérdést. A halak szaporodása is szóba kerül, ez derültséget szült, amúgy a hangulat rendületlenül a feszült és a búskomor között ingadozik.

Forrás: Origo

 

12.30. „Az a gond, hogy a magyarok fejéből hiányzik a globális perspektíva" – hangzott el Valner Szabolcs (Digital Factory) előadásában. Mint elmondta, általában Vereckétől Hegyeshalomig terjed a magyar gondolkodás, holott érdemes lenne külföldi lehetőségekben gondolkodni azoknak, akik céget üzemeltetnek. A Lila teremben az e-kereskedelem a téma, a külföldi piacra lépés lehetőségeiről van szó.

12.33. Kis színes: Jókai Tímea nyitotta meg az ország első kutyapékségét, a receptúra kialakítása több mint fél év alatt állt össze, sok kísérlet van mögötte. Nehezen kaptak engedélyt, nem tudták hova besorolni ezt a vállalkozást, hisz nem is tápszer, nem is embereknek szánt étel. Az előadás megmutatja, hogy érdemes meglátni a kiaknázatlan piaci lehetőségeket. „Webáruházzal kezdtünk, vidékre is szállítunk. Nulláról kellett kezdenünk, itthon senki nem ismerte ezt a típusú pékséget. Szerepeltünk a Petőfi rádióban és az M2 is készített velünk riportot" – mesélte arról, hogy reklámozták magukat. 

12.38. Ósdi megoldások vannak az új reklámtörvényben, véli Novák, aki szerint az új számlázási rendszer is elhibázott. A törvény slendrián, hangzik el, de a mindenre kivetett 15%-ot sem értik a piaci szereplők, mert ugyanaz vonatkozik az integrált ügynökségekre és a tartalom-előállítókra. 

12.52. Baló György kérdésére Köves Alexandra ökológiai közgazdász arról beszélt, hogy a média sok olyan gondolatot elad, amire valójában nincs szükség, holott olyat is eladhatna, amire van. "Nem folytatunk párbeszédet lényeges dolgokról" -véli. 

13.30. Solymár Károly a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól arról beszélt a Kék teremben, hogy rendkívül fontos, hogy ne csak a hátrányos helyzetű régiókat, de teljes Magyarországot minél előbb lefedjék gyors, másodpercenként 30 megabit sebességű internettel. "Ez nem csak egy hálózatfejlesztési projekt, hiszen nem elég szélessávval lefedni hazánkat, amíg nem tudjuk odavinni a tartalmat, a jó szolgáltatásokat, addig senki sem fog előfizetni a gyors internetre". Háztartási szintre lebontva készítettek arról egy hálózati térképet, hogy jelenleg hol érhető el 30 megabites internet, és hol nem, így azt is ki tudták számolni. milyen nyomvonalon lehet a leghatékonyabban megvalósítani az ország lefedését.

14.45. Sas István előadásában arról beszélt, hogy a vásárlások 95%-a nem tudatos döntés. A mosolygó hölgyek és a pénz látványa már előkészítik azt az énünket, amit aktivizálni akarnak a reklámmal.

14.50. Ha a boltban van szép, hibátlan banán, kopottabb és nagyon ronda barna színű, akkor a legcsúnyábbat biztosan nem viszi el senki - erről beszélt Sas István. Egy trükkel azonban el lehet őket adni: ha föléjük írjuk, "szingli vagyok, vigyél el!" A reklámszakember trükköket árult el arról, hogyan lehet irányítani a fogyasztókat, hogyan lehet hatni rájuk képekkel és feliratokkal.

Forrás: Origo

15.10. Sós Péter János a digitális bennszülöttekről mesél, szerinte ők azok, akiknek "ha elveszik a mobiltelefonját, elveszik az életét". A digitális bennszülöttek jobban szeretik a 3D-s filmeket, sok ablakot tartanak nyitva, ha neteznek, és nem szeretnek adatokat tanulni. Negatív oldala is van ennek, méghozzá az egyre gyengülő figyelem, a romló helyesírás és az SMS nyelv beékelése a beszédbe.

15.30. Varga Gábor (Café Next) előadása arra ad tippeket, hogy lehet hatékonyan megszólítani a Z generáció tagjait. "Nehéz számukra értékesíteni, a tiniket ehhez nagyon jól kell ismerni" - mondta. Az 1995 és 2010 közt született fogyasztók minden olyan márkát elkerülnek, ami nem érdekes és nem izgalmas. Folyton követik a trendeket, ők a legnagyobb tartalomfogyasztók.

16.16. Ómolnár Miklós, Azurák Csaba és D. Tóth Kriszta frissen indult portálukról tartottak előadást, most közösen beszélgetnek egymás vállalkozásáról. A moderátor elsőként azt kérte, véleményezzék a másik kezdeményezését, Kriszta ezzel a felütéssel indított: "Kezdem én, én vagyok itt a legtökösebb!"

Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnökeForrás: MTI/Nagy Lajos

16.35. Yvonne Dederick háromgyermekes anyaként folyton bújja az egészségügyi oldalakat, ha otthon tüsszent egyet valaki, rögtön keresi, hogy mi lehet a baj. Mint a beszélgetés alatt elmondta, szinte csak az interneten vásárol, gyakran rendel az Amazonról. A Sárga teremben magas beosztású nők mesélnek arról, mire használják a webet.

16.45. Kinn remek hamburgert osztogatnak, és igen korrekt kézműves sört csapolnak, ingyen. Ennek megfelelően elég sokan a szabadban polémiáznak, de a termek jó része is telt házzal megy.

16.50. Újabb érdekes adat!

Forrás: MTI

16.55. "A kutatások szerint a kattintások döntő része a munkaidő elején és végén érkezik, azaz a kollégák másra is használják a netet a munkán kívül" - mondta el Király Mária (RAS). Ki gondolta volna! Hozzátette, hogy ezt mindaddig el lehet nézni, míg a munkáját elvégzi az ember és ez nem megy a határidők és a minőség rovására.

17.37. Az Európai Unió lakossága 65 és 74 év közötti korosztályának kevesebb mint fele - 42 százalék - használta az internetet 2014-ben, Magyarországon ez az arány 28 százalék, ám a magyar 65 év fölöttiek a közösségi hálók legaktívabb használói az uniós tagállamok idős korosztályában - derül ki az Eurostat által kedden Luxemburgban közzétett adatokból.

17.50. Deutsch Tamás közlése szerint több tucat lehet azon javaslatok száma, amelyeket a megfogalmazódó vélemények alapján a kormány elé terjesztenek; az InternetKon legfontosabb témái közül első helyen a hozzáférhető és mindenki által megfizethető internetet említette, aminek része a szolgáltatást terhelő áfa és közműadó csökkentése, valamint az, hogy minden településen legyen ingyen elérhető wifi-hálózat.

17.51. A főszervező Csermely Ákossal készült interjúnkat itt olvashatja.

18.05. Ilyen a Balaton egy szeptember végi délutánon.

Forrás: Origo

Holnap jelentkezünk ismét.