Jean-Claude Van Damme mindenkit lerúgott maga körül

2015.09.30. 12:15

Szeptember 29-én ismét a Barátok közt volt a 18–59-es célcsoport kedvence, 483 ezer ilyen korú néző figyelte. A mostanában jól szereplő Ezek megőrültek! ezúttal csak az ötödik helyen végzett a nézettségi versenyben, az 1 perc és nyersz!, az Éjjel-nappal Budapest és az RTL Híradó is megelőzte. Az RTL Klub és a TV2 produkciói mellett a Film+-on adott Bölcsőd lesz a koporsód fért még be kilencedikként a legjobb tízbe.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Jean-Claude Van Damme, aki a Hat töltény ára című filmjével rendesen odasózott a rivális csatornáknak, és egy időre a legnépszerűbbé tette a Film+-t a 18–59-es korosztályban – végül 11,4 százalékos közönségaránnyal zárt, ami az este legmagasabbja volt a csatornán.

Jól szerepelt az Éjjel-nappal Budapest is, ezúttal mind nézőszámban, mind közönségarányban legyőzte az ellene futó Ezek megőrültek!-et, egyik szereplője, Somlai Dávid (eredeti nevén Vörös Attila) ezért tart Van Damme-mal felfelé. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az RTL II-t nem ábrázoltuk a grafikonon, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban kiderül, hogy a Partyzánok tegnapi adása nem hozta lázba a nézőket, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,2 százaléka figyelte, milyen bulit tart Nagy Adrienn.  

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal 2,2 százalékpontot vert rá a TV2-re, a harmadik helyet pedig a Film+ szerezte meg 6,2 százalékkal. A közmédia csatornái közül az M1 végzett legelöl, az ötödik helyen, míg az M4 Sport és a Duna TV holtversenyben áll a hatodikon. A Story4 egy hajszállal előzte meg az M2-t, ez a két csatorna zárja a toplistát.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK