Küszködik Liptai Claudia az Éjjel-nappalos bandával

Liptai
Vágólapra másolva!
18-49-ben és 18-59-ben is nézettebb az RTL Klub esti, fiatalos sorozata, mint a TV2 kvíze, teljes lakosságban valamivel kisebb a különbség. Napi nézettség.
Vágólapra másolva!

Lefelé megy ma a hazai média egyik legnagyobb sztárja, Liptai Claudia, aki ugyan a Sztárban sztár című show zsűritagjaiként kedvelt és nézett, az 50 milliós játszmával már kevésbé. A TV2 vetélkedője 13,7 százalékos közönségaránnyal ment a 18-49-es korosztálynál, az öt perccel később induló Éjjel-nappal Budapest viszont 22-vel suhant. A vetélkedő teljes lakosságban is kikapott, noha ott nem volt jelentős a differencia.

Lefelé megy még Papp Gergő, aki korábban épp felfelé haladt: de a Pimasz úr átcuccol az RTL II-n most csak 1,2 százalékra volt képes, ennél voltak jobb eredményei. Felfelé halad viszont Szőke Zoltán, mert a Barátok közt továbbra is verhetetlen műsorsávjában, az RTL Klub erős bástyája.

A reggeli-délelőtti grafikonon látszik, hogy a Mokka változatlanul masszív.

Forrás: Origo / Nielsen

A délutáni sávban több piaci szereplő virgonckodik, de később megint a TV2-nél van a vezetés, hiszen jönnek a telenovellák.

Forrás: Origo / Nielsen

Este látható, hogy sem a Jóban Rosszban, sem Liptai kvíze nem tudja megállítani az RTL-t, A titkok könyvtára pedig végképp nem – sőt, annak közeledtével már a 2. helyet is elveszti a TV2, mert elkapcsolnak róla.

Forrás: Origo / Nielsen

Mint az oszlopgrafikonon látható, 3 százalékpont az RTL Klub előnye riválisával szemben a 18-59-es korosztálynál. A Film+, a Cool ebben a csoportban gyakran erősebb, mint a közmédia, de október 13-án még a Viasat3 is verte az M1-et, Dunát.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.