A harmadik helyre csúszott a Barátok közt

Barátok közt
Vágólapra másolva!
Október 20-án a legtöbben A konyhafőnök-öt figyelték, a 18-59-es célcsoportban az RTL Klub főzőversenye végzett az első helyen. Második az Éjjel-nappal Budapest lett, a harmadik hely a Barátok közt-é.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben lefelé megy Noah Wyle, a vizsgált célcsoportban A titkok könyvtára nem volt túl népszerű, 5,5 százalékot hozott a csatornának, míg a konkurencián épp a Barátok közt ment 20 százalékkal.

Az RTL Klub sorozata a harmadik helyen végzett a 18-59-es célcsoportban, nézőszámban megelőzte A konyhafőnök és az Éjjel-nappal Budapest, így a reality egyik szereplője, Lali kapja meg a zöld nyilat. A séfjelölteket 502 ezer, az albérlőket 498 ezer, Berényiéket pedig 497 ezer néző figyelte a célcsoportból.

Lefelé tart Kat Dennings, Az élet csajos oldalá-nak aktuális epizódja 0,7 százalékot hozott az RTL II-nek.

Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult az este. Jól látszik, hogy a Híradó és a Tények alatt szinte egymásra simulnak a görbék, majd az RTL Klub egyértelműen átveszi az uralmat, a Jóban Rosszban, az 50 milliós játszma és A titkok könyvtára sem hozza fel a TV2-t, este fél 10 után pedig a Cool és a F+ is előzgeti.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A délután nem ilyen egyértelmű, 18-59-es célcsoportban így mutat a grafikon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. Az RTL Klub áll az első helyen 13,3 százalékkal, a TV2 10 százalékkal követi. A dobogón áll a Cool, a negyedik - alig lemaradva - a F+ lett. A top10-es listát az M4 Sport és a Story4 zárja azonos eredménnyel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.