Liptai Claudia játszmája után alig marad néző

Liptai
Vágólapra másolva!
Október 21-én a Barátok közt-öt választották a legtöbben, de A konyhafőnök és az Éjjel-nappal Budapest is töretlenül népszerű. A teljes lakosságot vizsgálva a TV2 megelőzte az RTL Klub Híradó-ját a Tények-kel, és a délutánt egyértelműen a csatorna uralja a szappanoperákkal.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Médialiftünkben ma felfelé tart Eugenio Siller, Az én bűnöm aktuális epizódja 20,5 százalékot hozott a csatornának. A TV2 szappanoperákkal erősít délután, a mexikói sorozat mellett a Veronica aranyá-t és a Fiorellá-t is szépen nézik.

Az RTL Klub este húz bele, A konyhafőnök indulásával átveszi és tartja is az első helyet,

így a Barátok közt ügyvédnője utazhat felfelé. A teljes lakosságot vizsgálva a legnépszerűbb tévéműsor volt tegnap, egyedüliként ért el 1 millió feletti nézőszámot. A második hely a főzőműsoré, amit 947 ezren figyeltek és dobogós az Éjjel-nappal Budapest, amit 867 ezren.

Piros nyilat kap Jesse Metcalfe, a Dallas csak 0,6 százalékot ért el este, de az RTL II más műsorai sem mentek túl jól: a Showder Klub-ot a tévézők 1,1 százaléka, a Butiquehotel második részét 0,8 százalék választotta.

Az alábbi grafikonon jól látszik, hogy a TV2 milyen jól teljesít délután, majd a Híradó és a Tények után kettéválnak a görbék: az RTL Klub hasít, a konkurens nézőszáma pedig az 50 milliós játszma végén drasztikusan csökken.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. Az RTL Klub áll az első helyen 15,3 százalékkal a teljes lakosság körében, második a TV2 13,6 százalékkal, a harmadik pedig - jócskán lemaradva tőlük- a Duna TV 5,5 százalékkal. A top10-es listát a Comedy Central és az M3 zárja közel azonos eredménnyel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.