Esténként az RTL Klub miatt ülünk a tévé elé

Vágólapra másolva!
Október 28-án az RTL Klub műsorai kerültek fel a dobogóra, a teljes lakosságot vizsgálva első helyen végzett a Barátok közt, második lett A konyhafőnök, a harmadik pedig a Híradó. A TV2 először az ötödik helyen szerepel a legnézettebb műsorok listáján a Tények-kel, a Nickelodeon pedig bekerült a tévécsatornák top10-es listájába.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest Reginája, az RTL Klub sorozatát többen figyelik a teljes lakosságot vizsgálva, mint a konkurencián futó 50 milliós játszmá-t.

Az albérlők viharos mindennapjait tegnap este 899 ezren nézték,

míg Liptai Claudia játékára 659 ezren voltak kíváncsiak. Az RTL Klub egyébként is szép estét zárt, az első négy helyen a csatorna műsorai állnak - a Barátok közt és A konyhafőnök egymillió feletti nézővel.

Piros nyilat adtunk Beth Bersnek, mert az RTL II-nek ezúttal sem hozott jó számokat Az élet csajos oldala, csupán 0,4 százalékot ért el a teljes lakosságot vizsgálva.

Ezúttal a Nickelodeon kap még zöld nyilat, Spongya Bob került be a liftbe - 101 ezren nézték az aktuális epizódot, de nem csak azért mehet felfelé: a csatorna az előző négy szerdai nap átlagához képest tegnap megduplázta napi átlagos közönségarányát.

Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Délután a TV2 az erősebb, a szappanoperáknak - ahogy a garfikonon is látszik - nincsen ellenfele.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Reggel pedig így néznek ki a nézettségi görbék a teljes lakosságot vizsgálva:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségaránnyal zárt.

Az első helyen az RTL Klub áll 15,8 százalékkal,

a második a TV2 12,3 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Duna TV áll 5,5 százalékkal. A Nickelodeon is bekerült a top10-es listába, a sort pedig a Super TV2 és az M2 zárja azonos eredménnyel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.