A Viasat hálás lehet az ostobáknak

Észbontók
Vágólapra másolva!
Október 29-én a 18–49-es korosztály kedvence az Éjjel-nappal Budapest volt, a célcsoportból 379 ezren voltak kíváncsiak rá. A dobogóra felfért még a Barátok közt és A konyhafőnök, a TV2-n pedig a Tények-et nézték a legtöbben, 224 ezren, ez az ötödik helyre volt elég. Köztévés produkció nincs az első tízben, a Viasat3 viszont befért a kilencedik helyre az Észbontók-kal.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart az Éjjel-nappal Budapest Barbija – eredeti nevén Csákány Mónika –, miután a műsor a nap legnézettebb produkciója lett. A Viasat3-at közben az Észbontók húzta fel, 8 százalékos közönségarányával egy időre a második legnépszerűbb adóvá tudta tenni a csatornát – legalábbis a 18–49-es célcsoportban. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A grafikonon az M3-at nem ábrázoltuk, de a Nielsen mérési adataiból tudjuk, hogy az este legalacsonyabb közönségarányát – az ATV-s Esti start-tal holtversenyben – egy itt futó magyar tévéjáték, a Gilgames hozta. Az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,2 százaléka nézte, az egyik szereplő, Tordai Teri ezért kapott piros nyilat.

Alább látja azt a tíz csatornát, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. Az RTL Klub ezúttal rendesen elverte a TV2-t, 4,6 százalékponttal előzte meg. A harmadik helyen a Cool áll,

a Duna TV-nek nagyon rossz napja volt, be sem került a legjobb tízbe

– ellentétben a Sláger TV-vel, ehhez azonban kellett az is, hogy jelenleg kódolatlanul fusson a MinDig TV kínálatában.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.