Az RTL Klubnak nincs szüksége vetélkedőre

Egy perc és nyersz
Vágólapra másolva!
November 4-én a nézettségi versenyt a Barátok közt nyerte, a teljes lakosságból 1 millió 118 ezren figyelték, hogy mi történik a Mátyás király téren. Egymillió néző fölött hozott A konyhafőnök is, a harmadik helyen pedig az RTL Híradó szerepel, nagyjából 78 ezer nézővel előzve meg a rivális műsort, az ötödik helyen álló Tények-et. A Duna TV egyetlen produkcióval, a Kisvárosi doktor-ral került be a legjobb tízbe, a tizedik helyre. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Szulejmán pasáját játszó Okan Yalabik, miután a török sorozat érte el az este legmagasabb közönségarányát, az éppen tévézők 28,4 százaléka figyelte. Eközben

a legalacsonyabb közönségarányt a Duna TV kulturális magazinja, az Aranymetszés produkálta,

csupán 0,1 százalékot hozott – a műsort vezető Mohácsi Szilvia ezért kapott piros nyilat.

A Coolon este a Helyszínelők és A rejtély ment a legjobban, mindkettő 7 százalékos közönségaránnyal zárt. A csatorna ebben az időszakban már a TV2 fölé tudott menni, a második legnépszerűbb volt az RTL Klub mögött. Mutatjuk grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látszik az is, hogy a TV2 Az 50 milliós játszma végéig tudta tartani magát, a Duna TV-n pedig a Maradj talpon! után kezdődött a mélyrepülés – ezután az RTL Klub már csak önmagával versenyzett, vetélkedőre sem volt szüksége a győzelemhez.

A Viasat3-nak nem volt túl jó estéje,

a legmagasabb közönségarányt itt a Két pasi – meg egy kicsi egyik epizódja szállította, 2,8 százalékra futotta.

Ez még így is több, mint a csatorna 2,5 százalékos napi átlaga, ezzel a Viasat3 csak a holtversenyben álló Story 4-et és ATV-t előzte meg a tízes listán.

A napot 16,6 százalékkal nyerte az RTL Klub,

a Duna TV 5,5 százaléka a harmadik helyre volt elég. A közmédia csatornái közül az M1 és az M4 Sport szerepel a legjobb tíz között, a hatodik, illetve a hetedik pozícióban.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.