Mai Médialiftünkben felfelé tart a Jóban Rosszban egyik szereplője, Madár Veronika, miután
a napi sorozat esti adása a TV2 legnézettebb műsora volt
a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban, a Super TV2-n futó délutáni kiadás pedig nagyon jó közönségarányt hozott, a napszakban az anyacsatorna produkcióit is lepipálta – 12,6 százalékkal zárt. A grafikonon a Super TV2 ugyan nem szerepel, de aztért mutatjuk, a főbb csatornáknál hogyan alakult a délután:
Az este már egyértelműen az RTL Klubé volt, a TV2 viszont szokatlanul feljött a nap végére, a 23.40 körül indult Felejthetetlen 10,2 százalékos közönségaránnyal zárt – a főszereplő, Poppy Montgomery ezért kapott zöld nyilat.
Közben a Viasat3 ekkorra már bedőlt, Bruce Willis hiába küszködött annyit, hogy egy tanút eljuttasson a bíróságra a 16 utcá-ban, ez az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,4 százalékát érdekelte. Mutatjuk a grafikont:
Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. Az RTL Klub jócskán elporolta a TV2-t, 5,8 százalékpontot vert rá.
A Film+ egy hajszállal előzte meg a Coolt,
a lista végén pedig a közmédia két csatornája, az M1 és a Duna TV áll holtversenyben.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.