Már este hatkor csúnyán lerázták a TV2-t

Azurák Csaba
Vágólapra másolva!
November 5-én a 18–49-es korosztályból A konyhafőnök-öt nézték a legtöbben, 414 ezren, ezt követte az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt. A TV2 először a Jóban Rosszban-nal szerepel az ötödik helyen, az RTL Klub és a TV2 produkcióin kívül még a Coolon adott Dr. Csont fért be a legjobb tízbe, kilencedikként.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Jóban Rosszban egyik szereplője, Madár Veronika, miután

a napi sorozat esti adása a TV2 legnézettebb műsora volt

a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban, a Super TV2-n futó délutáni kiadás pedig nagyon jó közönségarányt hozott, a napszakban az anyacsatorna produkcióit is lepipálta – 12,6 százalékkal zárt. A grafikonon a Super TV2 ugyan nem szerepel, de aztért mutatjuk, a főbb csatornáknál hogyan alakult a délután:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az este már egyértelműen az RTL Klubé volt, a TV2 viszont szokatlanul feljött a nap végére, a 23.40 körül indult Felejthetetlen 10,2 százalékos közönségaránnyal zárt – a főszereplő, Poppy Montgomery ezért kapott zöld nyilat.

Közben a Viasat3 ekkorra már bedőlt, Bruce Willis hiába küszködött annyit, hogy egy tanút eljuttasson a bíróságra a 16 utcá-ban, ez az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,4 százalékát érdekelte. Mutatjuk a grafikont:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. Az RTL Klub jócskán elporolta a TV2-t, 5,8 százalékpontot vert rá.

A Film+ egy hajszállal előzte meg a Coolt,

a lista végén pedig a közmédia két csatornája, az M1 és a Duna TV áll holtversenyben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.