Megfőzték a magyar nézőket az RTL-es kis kukták

Konyhafőnök Junior
Vágólapra másolva!
November 9-én a 18–49-es korosztályban a Barátok közt csak a negyedik helyet tudta megszerezni, a legnézettebb műsor a Dr. Csont lett, a célcsoport 295 ezer tagja figyelte. A napi sorozat előtt végzett még az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz, de jól indult A konyhafőnök junior is az RTL II-n, az első adás kilencedik lett a legnézettebb műsorok listáján. 
Vágólapra másolva!
Origo Médialift 2015. november 9. Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Fördős Zé, miután A konyhafőnök junior nagyon jól indult, az RTL II-n futó műsorokhoz képest szokatlanul szép számot hozott,

az éppen tévéző ötven év alattiak 9,2 százalékát érdekelte, hogy mit főznek ki a kis kukták.

A műsor még az utána következő híradót is felhúzta a húsz legjobb műsor közé, ami szintén nem fordul elő sűrűn az RTL II-nél.

A Duna TV-n Gundel Takács Gábor és a Maradj talpon! szállította a legmagasabb esti közönségarányt, 4,9 százalékkal zárt.

A TV2-ről Az 50 milliós játszma után kapcsoltak el nagyobb számban a nézők,

a Halálos iramban idején a csatorna már a Film+-szal birkózott, ott a Féktelen harag, majd a Robotzsaru 3. ment. Mutatjuk grafikonon is, hogy miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A konyhafőnök junior jó teljesítménye látszik a csatornák toplistáján is, az RTL II a Viasat3-mal holtversenyben a hetedik helyen zárta a napot, 3,4 százalékos napi átlagos közönségaránnyal. A tízes lista végén szintén holtverseny van,

az M1 és a Duna TV egyaránt 2,8 százalékot ért el.

A Cool egy hajszállal előzte meg a Comedy Centralt, a dobogón az RTL Klub és a TV2 mellett a Film+ áll.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.