Húsz perc alatt több mint félmillió nézőt vesztett az RTL Klub

Lilu
Vágólapra másolva!
December 22-én a Barátok közt volt a legnépszerűbb tévéműsor a teljes lakosság körében, a Keresem a családom a második helyre fért fel, harmadik pedig a Tények lett. Jól ment a TV2-n A kocka is, Majka játéka felhúzta a műsort, de így sem érte utol az RTL Klubot.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Felfelé tart mai Médialiftünkben Lilu, a Keresem a családom 22,2 százalékot ért el teljes lakosságban, és nézőszámban is szépen szerepelt, 902 ezren figyelték az évad utolsó epizódját. A családegyesítő műsor ezzel a végére ért, de végig jó nézettséget hozott, már keresik a következő széria szereplőit. Mint a görbén látható, zuhan a közönségarány utána, 900 ezer nézőről 400 ezer alá esett a nézettség.

Lefelé megy viszont Stephanie Szostak, a Hűtlen vágyak aktuális epizódja nem izgatta a nézőket, csupán 5,8 százalékot ért el. A nézők szívesebben figyelték a családtagok egymásra találását, és a XXI. század is jobban érdekelte őket. A Barátok közt-öt ugyan nem érte utol Ördög Nóra játéka, de A kocká-nak ezúttal jót tett, hogy ismert arcok küzdöttek a nyereményért, a műsor második felében Majka miatt többen ott maradtak a csatornán.

Szintén piros nyilat kap Billy Gardell, mivel a Mike és Molly nem ment túl jól tegnap este, a teljes lakosságot vizsgálva az első epizód egy, a második 0,9 százalékot ért el.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből ezúttal az RTL Klub került ki győztesként 13,1 százalékkal, második pedig a TV2 lett 11,9 százalékkal. A toplistát az ATV zárja, nem sokkal előzte meg a Super TV2 és az M2 azonos eredménnyel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.