Tarolt a Reszkessetek, betörők!-kel az RTL Klub

Macaulay Culkin, Reszkessetek, betörők!
Vágólapra másolva!
Az RTL Klub hálás lehet Kevin McCallisternek és családjának, a Reszkessetek, betörők! három részével a csatorna megszerezte a karácsonyi nézettségi toplista első három helyét. Mindhárom film egymillió néző fölött hozott, a legnézettebb a középső, vagyis az Elveszve New Yorkban volt, erre 1 millió 240 ezren voltak kíváncsiak a teljes lakosságból. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Ünnepi Médialiftünkben senki nem kapott piros nyilat, a karácsonyi időszak legnézettebb műsorszámainak főszereplői tartanak felfelé. December 24. és 26. között tarolt a Reszkessetek, betörők!, mindhárom részére 1 millió fölötti néző volt kíváncsi, a trilógia foglalta el a dobogó mindhárom fokát.

A teljes lakosságban ezután az RTL Híradó, illetve a Tények december 26-i adása következett, a 18–49-es, kereskedelmi szempontból fontos célcsoportban azonban a Merida, a bátor és az Amy Adamsszel készült Bűbáj lett a negyedik és az ötödik ebben az időszakban. Mutatjuk, mit néztek karácsonykor a magyarok:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az egész hetet tekintve az élen annyi változás történt, hogy a Reszkessetek, betörők! részei közé befurakodott az RTL Híradó december 27-i adása.

A többi karácsonyi filmet megelőzték az RTL Klub megszokott, nem ünnepi műsorai,

a Barátok közt, a Keresem a családom, a Fókusz, a Szulejmán. Mutatjuk ezt is egy táblázatban, íme, az 52. hét legnézettebb műsorai, ahol minden produkció a legnépszerűbb adásával szerepel:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, heti átlagos közönségarányban 3,4 százalékpontot vert rá a TV2-re.

A Duna TV 5,7 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet,

maga mögé utasítva a Film+-t és a Coolt. A közmédia csatornái közül az M1 és az M2 szerepel még az első tízben, előbbi a hetedik, utóbbi a kilencedik pozícióban.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.