Önök kérték, de mégsem nézik

Bényi Ildikó, mtva, balaton sound
Vágólapra másolva!
Január 12-én ismét a Barátok közt-re volt kíváncsi a legtöbb hatvan év alatti néző, 512 ezren követték a 18–59-es célcsoportból. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és A mentalista, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. Köztévés produkció nem került be az első tízbe, a kilencedik pozíciót a Cool szerezte meg a New York-i helyszínelők-kel. Az Önök kérték-nek is voltak szebb estéi.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egy furcsa pár, Peter Srámek és Jason Statham utazik felfelé. Előbbi az Édes élet-ben szerepel, a műsor pedig a 18–59-es korosztályban 5,8 százalékos közönségaránnyal zárt, ami jócskán a 3,1 százalékos napi csatornaátlag felett van – a produkciónak tehát nagy szerepe volt abban, hogy a Super TV2 a hetedik helyen zárt a csatornák versenyében, a Duna TV-t is megelőzte.

A Film+-on a Blitz című akciófilm hozta a legmagasabb esti közönségarányt,

az éppen tévéző hatvan év alattiak 8,4 százaléka figyelte, hogy Jason Statham miként osztja a pofonokat és a golyókat. Ekkortájt a Film+ volt a legnézettebb csatorna, de az este egy szakaszán a Cool is megszerezte ezt a címet, ott a New York-i helyszínelők teljesített a legjobban.

Juronics Tamás koreográfus Strauss-balettje már nem talált be a nézőknél, a MüpArt Classic keretében adott előadás a Nielsen mérései szerint 0,0 százalékos közönségarányt hozott a Duna TV-nek, csupán 173 nézője akadt a 18–59-es célcsoportból. Mutatjuk grafikonon is az este alakulását:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyében az RTL Klub nyert, 12,2 százalékos napi átlagos közönségaránnyal zárt a TV2 9,7 százalékával szemben.

A Duna TV 3 százaléka csak a nyolcadik helyre volt elég,

a Cool, a Film+, a Viasat3 és a Comedy Central mellett a Super TV2 is előtte végzett. A közmédia csatornái közül az M1 a kilencedik lett, a tízes toplista végén a Story4 áll.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.