Sokan látták, amint Stohl András megússza a vétlen gázolást

2016.01.15. 12:11

A január 14-i nézettségelemzésnél a 18–49-es célcsoportnál mért eredményeket vettük figyelembe, ez alapján a nap legnépszerűbb műsor a Barátok közt lett, 389 ezer nézővel. Ezt követte az Éjjel-nappal Budapest és a Válótársak, a TV2 először a hatodik helyen szerepelt a Jóban Rosszban-nal. A tízes toplista végére feljöttek a kisebb adók, a Film+ A sötétség határán-nal, a Cool a Dr. Csont-tal, a Comedy Central pedig a Family Guy-jal furakodott be az élmezőnybe. 

Origo Médialift 2016. január 14.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Stohl András, miután a Válótársak a nap harmadik legnézettebb műsora lett, az ötven év alattiak közül 304 ezren voltak kíváncsiak a válófélben lévő párok újabb kalandjaira. A legizgalmasabb perceket ezúttal talán nem egy szexjelenet okozta,  hanem egy baleset, Stohl karaktere ugyanis egy héttel korábban a kocsijával tolatva véletlenül elütött egy biciklistát – éppen a felesége szeretőjét. A gázolás következményein izgulhatott most csütörtök este a néző. 

Mel Gibson eközben a lánya gyilkosa után nyomozott A sötétség határán című filmben, amivel szépen meg is dobta a Film+ nézettségét. A csatornán ez hozta a legmagasabb esti közönségarányt, 9,1 százalékot, a film vége felé az RTL Klubot is meg-megelőzte, ha csak percekre is. Mutatjuk grafikonon: 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az M3 ugyan nem szerepel az ábrán, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy az este egyik legrosszabb eredményét a retrócsatorna produkálta, az ott adott magyar tévéfilmre, a Farkascsapdá-ra az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,4 százaléka volt kíváncsi – a főszereplő, Götz Anna ezért kapott tőlünk piros nyilat. 

A csatornák versenyét nagy fölénnyel nyerte az RTL Klub,  5,4 százalékpontot vert rá legfőbb riválisára, a TV2-re. A dobogóra felfért még a Cool, miközben a Duna TV a maga 3 százalékával a hetedik helyre szorult, a Film+, a Comedy Central és a Viasat3 is megelőzte. A közmédia csatornái közül az M3 szerepel még a listán, hajszállal szerezte meg a kilencedik pozíciót az RTL II előtt. 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK