A SuperTV2 is lepipálta a Duna TV-t

Televíziós Újságírók Díja Gundel Takács Gábor
Vágólapra másolva!
A január 19-i nézettség elemzésénél a 18–59-es célcsoportnál mért adatokat vettük figyelembe, ez a korosztály a Barátok közt-re volt leginkább kíváncsi, 538 ezer tagja ragadt a képernyő előtt Berényiék miatt. A dobogóra felfért még az Éjjel-nappal Budapest és az RTL Híradó, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. A legjobb tízbe az RTL Klub és a TV2 műsorai mellé bejutott még a Film+-on adott Ölve vagy halva, valamint az M4-en közvetített vízilabda-mérkőzés.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Kotroczó Róbert, az RTL Magyarország hírigazgatója, miután az RTL Klub híradója 24,1 százalékkal az este legmagasabb közönségarányát érte el a hatvan év alattiaknál. A hírműsorokhoz tartozó XXI. század is jól ment, 200 ezer nézőjével a nyolcadik helyen zárt a nézettségi versenyben.

Benedek Tibor vízilabda-válogatottja a horvátokat legyőzve bejutott az Eb-n a legjobb négy közé, a mérkőzés közvetítése pedig az M4 Sportnak is szépen termelt. A 189 ezer néző és a 7,8 százalékos közönségarány a 18–59-es célcsoportban a műsorszámot és a csatornát is a tizedik helyre repítette a vonatkozó toplistákon.

A Maradj talpon! ezúttal nem ment olyan jól,

az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 4,9 százaléka volt kíváncsi rá, ebben az időben már a Film+ és a Cool is a Duna TV fölött volt – a vetélkedő házigazdája, Gundel Takács Gábor ezért kapta a piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, 12,8 százalékos napi átlagos közönségaránnyal nyerte meg a napot. A TV2 ezzel szemben 8,9 százalékot szerzett, a Duna TV 2,9 százaléka csak a nyolcadik helyre volt elég, többek között a Super TV2 is előtte végzett.

A nemzeti főadó a Comedy Centrallal teljesített egy szinten,

egy hajszállal előzve meg az M3-at.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.