75 millió előfizetőnél tart a magyar tévécsatornák réme

Orange Is The New Black
Vágólapra másolva!
Pár hete még 70 milliót lehetett olvasni a Netflixszel kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

Két-három éve a Netflix visszatérő téma a hazai médiakonferenciákon, és minden szakember, programigazgató, kreatív főnök, beszerzésért felelős vezető úgy beszélt róla, hogy erős piacformáló szerepe lesz, de „felkészülten kell fogadni, ha megjelenik”. A szolgáltatás megjelent 2016 elején itthon is, de a szinkronba kényelmesedett országban még nem kaptak rá milliók: az amerikai tartalom töredékét látjuk csak rajta, és azt is csak eredeti nyelven, felirat nélkül, ami sok magyart elriaszt.

Az Orange Is The New Black a szolgáltató egyik menő sorozata Forrás: Netflix

A Variety friss híre szerint pár órával 2015 negyedik negyedéve után, azaz január 1-jén a cég előfizetőinek száma elérte a 75 milliót világszerte. A Netflix ugyanazt mondja, mint a magyar tévétársaságok vezetői: jó nézettséget csak minőségi és tényleg egyedi tartalommal lehet elérni,

a tucatsorozatok végtelen ismételgetése nem vezet sehova.

Ennek megfelelően a vállalat 33%-kal növeli a saját tartalomra költött büdzsét, a 2015-ös 450 óra helyett idén már 600 órányi saját filmet és sorozatot ad majd, ami máshol nem látható, legalábbis legálisan nem.

A cég közlése szerint a szolgáltatást 2014-ben 29 milliárd órán át használták, tavaly 42,5 milliárd órán át nézték az előfizetők a Netflix-képernyőt.