Dobó Kata arcáról lefagyott a vigyor

Dobó Kata
Vágólapra másolva!
Gubás Gabi bekavart a Válótársakban, megzavarva Dobó Kata és Stohl András szerelmi légyottját, de a nézettségnek csak jót tett a kínos helyzet, ugyanis az RTL Klub búcsúzó heti sorozata a nap második legjobb számait hozta a célcsoportban az örök favorit Barátok közt után. 18–49-ben a Comedy veri az M2-t, M3-at, a nemzeti főadó Dunát, miközben az M1 nem fért be a top 10-be.
Vágólapra másolva!

Felfelé tart a liftben Barabás Éva, ugyanis a Tények után a TV2 majdnem beérte 18–49-ben az RTL Klubot, de az a Fókusszal újfent meglógott előle, és a vezetést már nem is adta át este fél 12-ig. Öröme a TV2-nek inkább reggel volt, ezért megy felfelé Demcsák Zsuzsa a Mokkával, a műsor simán nyert sávjában, ellenfele sem volt. Lefelé szánkózott viszont Eperjes Károly, hiszen az Uramisten című film, amelyben szerepel, csak 1 százalékot hozott a Duna TV-nek 18–49-ben, de teljes lakosságban sem parádézott, százból ketten választották a nemzeti főadót.

Tegnap teljes lakosságban vizsgáltuk a nézettséget, ma a 18–49-es korcsoport kerül sorra. Ebben az RTL Klub nem sok levegőt engedett riválisainak, az első öt helyet elvitte a Barátok közttel, Válótársakkal, Éjjel-nappal Budapesttel, Fókusszal és Híradóval.

A TV2-n a Tények és a Jóban Rosszban tartja magát,

a Magánnyomozók nyilvánvalóan egy töltelék, amit jobb híján tesz be a csatorna kiemelt fontosságú sávba. Utóbbi 6,5%-kal ment, ami a Tények 15,2%-hoz képest óriási esés.

-------------

Reggel azt látjuk, hogy a Mokka közepén van egy jelentősebb hullámvölgy, de így is bőven nyeri a sávot.

Forrás: Origo / Nielsen

A délutánban az éjjel-nappalos fiatalok duhajkodásainak ismétlése váltott ki jelentősebb érdeklődést, az alábbi képen az a piros pukli. Utána a Cool keménykedik egy darabig, a TV2 telenovelláival nem 18–49-ben, inkább az időseknél arat.

Forrás: Origo / Nielsen

Az esti grafikon láttán csak arra tudunk gondolni, hogy lesz munkája Andy Vajnának és Dirk Gerkensnek, ha nem akar ilyen vonalakat nézegetni heti ötször.

Forrás: Origo / Nielsen

Adósak vagyunk még a top 10-zel: az első három helyen nincs meglepetés, de a Viasat3 megelőzte a Film+ csatornát, így negyedik lett. A Comedy viszont az M2-t, a Dunát és az M3-at pipálta le, az M1 hírtévé pedig nincs is a tízben.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.