Tavasszal elindul, és keveset szövegel az új rádió

2016.02.04. 12:04

Bakai Mátyás, a Roxy Rádió volt tulajdonosa lesz a társügyvezetője a DJ FM-nek, amelynek Andy Vajna a többségi tulajdonosa a Radio Plus Kft.-n keresztül. A szakember az Origónak elmondta, hogy szerinte a fiatalokat igazán egy adó sem célozza meg, ők viszont kifejezetten a harminc alattiakat igyekeznek zenével szórakoztatni. A frekvencia ára 80 millió forint évente.

Mióta ismeri Vajnát?

Közel húszéves barátságunk addig csak a szivarozásról szólt, amíg meg nem kerestem Andyt a rádiós ötletemmel. Ez az első közös üzletünk.

Mikor lesz hallható a rádió?

A médiatörvény szerint 120 napunk van a szerződéskötéstől az indulásig. A szerződést várhatóan heteken belül megkötjük, tehát legkésőbb öt hónapon belül szólni fogunk az éterben.

Ha csúszás van, akkor kötbér?

Nincs olyan opció, hogy nem indulunk el. Nyár előtt megszólal a rádiónk.

Bakai MátyásForrás: --

Felmerült, hogy nem biztos, hogy DJ FM lesz a név. Most mi a helyzet ezzel?

A DJ FM szerintünk egy jó név, mert az általunk megszólítani kívánt legfiatalabb közönségnek ez fog a legtöbbet mondani, egyből tudják majd, miféle zenékre számíthatnak, ha odakapcsolnak. Tehát kifejezetten a fiataloknak szól majd, mert őket itthon nem szolgálja ki egy rádió sem jelenleg. A nevet különben nem én döntöm el, a piacelemzés, az igények alapján változtathatunk, de valószínű, hogy marad a DJ FM, mert egyszerű és a célcsoport egyből tudja, mit kap.

Fizetnek a frekvenciáért?

Nem igazak azok a médiahírek, miszerint mi ingyen frekvenciát kapunk: 80 millió forintot fizetünk érte évente.

Könnyű győzelemnek tűnt, hiszen az egyetlen ellenfelet kizárta a médiahatóság a pályázatból. Erről mit gondol?

Nem ismerem a másik pályázatot, ezért erről inkább őket kellene megkérdezni.

Mely adó lesz a közvetlen riválisuk?

Egyik sem. Nem szeretnénk egyik rádió ellen sem menni, és úgy látom, a mi célcsoportunkat más nem is veszi célba. 14 éves korban a gyerekeknek már konkrét elképzelésük van arról, milyen típusú zenéket szeretnének hallani. 30 éves kor körül ez megint változik, úgyhogy mondhatjuk, hogy a célközönségünk a 12-29 közti fiatalok. Budapesten leszünk hallhatók, másfél-kétmillió emberhez juthatunk el.

Milyen lesz a szöveg-zene aránya, és mennyi magyar zenét adnak majd?

A pályázatban vállaltak szerint minimum 40 százalék lesz a magyar zene, és a pályázati kiírás szerint is erre lehetett maximális pontot kapni. A zene-szöveg aránya eltérő lesz az idősávokban. A mienk kifejezetten zenei rádió lesz, sok beszéddel nem akarjuk fárasztani a hallgatót. A főműsoridő a tévével szemben itt a reggel, akkor kell hallgatóinkat felébreszteni, információkkal, napi hírekkel ellátni, később több zene jön.

Úgynevezett sztárok, ismert médiás arcok lesznek az indulásra?

A 12-29 a korcsoport, amelyet szeretnénk elérni, biztos nem bánja, ha pár már befutott médiaszemélyiséggel indulunk, de a fiatal közönség megtartáshoz a saját korosztályukból kell műsorvezetőket kinevelnünk. Fontos, hogy hitelesen beszéljünk hozzájuk, így az ő nyelvükön kell szólnunk, az ő dolgaikról. Ez egy szakma: a startnál kellenek az idősebb arcok, akik megtanítják a fiatalokat a rádiózásra.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK