Még mindig remekül fut a Kisváros

2016.02.04. 14:26

Február 3-án nem okozott különösebb meglepetést a nézettségi verseny alakulása, az első helyen ismét a Barátok közt végzett 1 millió 52 ezer nézővel. A teljes lakosságban az RTL Híradó és a Fókusz követte, de a Szulejmán és az Éjjel-nappal Budapest is kellő számű nézőt vonzott, a TV2 csak a hatodik helyre fért be a Tények-kel. A Duna TV műsorai közül a Kisvárosi doktor és a Maradj talpon! szerepel a tízes toplistán, a nyolcadik, kilencedik pozícióban.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Győri Péter, akit leginkább a Kisváros Balogh Mátéjaként ismerhet a közönség. Úgy tűnik, a magyar sorozatot még mindig szeretik a nézők, az M3-on adott két epizód közül a népszerűbb pont a 2,1 százalékos csatornaátlag dupláját hozta, 4,2 százalékos közönségaránnyal zárt.

A csatornák versenyében a negyedik helyet megszerző Coolon a Helyszínelők volt a legkedveltebb műsor, 7,1 százalékot hozott, eredeti főszereplője, William Petersen ezért kapott zöld nyilat. Mucsi Zoltánnak ellenben piros jár, hiszen a Munkaügyek az este legrosszabb eredményét hozta a Duna TV-nek, az éppen tévézőknek csupán 2,2 százaléka volt kíváncsi a munkaügyi hivatalban zajló történésekre. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 2 százalékponttal előzte meg a TV2-t. A Duna TV 6,5 százalékos napi átlagos közönségaránnyal a harmadik lett, ezt követte a Cool, majd holtversenyben a Film+ és az ATV. Az M1 és a Viasat3 is döntetlent játszott, a Super TV2 egy hajszállal előzte meg a lista végén álló M3-at.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK