Este büntetett a visszatérő Dr. Csont

2016.02.09. 11:34

Február 8-án a 18–49-es célcsoportból a Barátok közt-öt nézték a legtöbben, 362 ezren. A korosztálynál a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest áll a dobogó másik két fokán, a TV2 csak a hatodik helyet tudta megszerezni a Tények-kel. A Duna TV a Kékfény-nyel teljesített a legjobban, ez a műsor zárja a tízes toplistát.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Kékfény műsorvezetője, Olajos Gergő, miután a bűnügyi magazin a Duna TV legnézettebb műsora volt a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban. Ebből a korosztályból 91 ezren figyelték az aktuális adást, ami elég volt arra, hogy a nézettségi versenyben megszerezze a tizedik helyet.

A téli szünet után szépen tért vissza a Dr. Csont is, a tizedik évad folytatására 329 ezer ötven év alatti néző volt kíváncsi, ezzel a krimisorozat a második legnézettebb műsor volt a Barátok közt után. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán az RTL II nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy az este egyik legrosszabb eredményét az itt adott A nagy svindli hozta, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,2 százaléka figyelte – egyik főszereplője, Tim DeKay ezért kapott tőlünk piros nyilat.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, a napi átlagos közönségarányt tekintve 5,2 százalékkal előzte meg a legfőbb riválist, a TV2-t. A harmadik helyet a Film+ szerezte meg, a Duna TV 3,6 százaléka csak a hatodik helyre volt elég, így is csak egy hajszállal előzte meg a Viasat3-at. A tízes toplistát a Story4 zárja 2 százalékkal.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Most
Top 12 óra