A TV2 már biztosan várja az X-akták végét

2016.02.17. 12:41

A február 16-i nézettségi versenyt a 18–59-es célcsoportban a Barátok közt nyerte, a korosztály 460 ezer tagja volt kíváncsi rá. A dobogóra felfért még az RTL Híradó és az Éjjel-nappal Budapest, a TV2 csak az ötödik helyet tudta megszerezni a Tények-kel. A Cool A mentalistá-val és az X-akták-kal férkőzött be a legjobb tíz közé, előbbi a nyolcadik, utóbbi a tizedik legnézettebb produkció lett.

Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Gillian Anderson, miután az X-akták még mindig jól megy, a sorozat idején a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna, az aktuális epizód, vagyis az utolsó előtti rész 9,3 százalékos közönségarányt hozott a 18–59-es célcsoportban. 

Késő estére a Film+ erősödött meg, ott Az utca királyai hozta a legmagasabb közönségarányt,  az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 9,5 százaléka figyelte – a film egyik szereplője, Keanu Reeves ezért utazik felfelé Andersonnal.

A Duna TV ekkortájt érte el a mélypontját, a MüpArt Classic sorozat Álom és megvalósulás című adása csupán 0,2 százalékos közönségarányt hozott. A műsort Hamar Zsolt karmester állította össze – de úgy tűnik, igen kevés embert érdekel a magaskultúra. 

Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este: 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen, a napi átlagos közönségarányt tekintve 4,4 százalékpontot vert rá a TV2-re. A harmadik pozíciót a Cool szerezte meg, a Duna TV 2,9 százaléka csak a hetedik helyre volt elég,  azt is a Super TV2-vel holtversenyben birtokolta. A tízes toplistát az AXN zárta, hajszállal maradva le az M1-től. 

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK