Ha eltűnne a Barátok közt, lázadás lenne

Barátok közt, Rékasi Károly
Vágólapra másolva!
Az egyetlen műsor volt tegnap is, amely legalább egymillió magyart érdekelt, nem tudják megunni a magyarok. Az M3 is szépen megy, az Onedin családon és a Kisvároson sokan nosztalgiáznak.
Vágólapra másolva!

Felfelé megy Rozgonyi Ádám, a Barátok közt producere, mert a szappanoperára egyszerűen nem tudnak ráunni a magyarok: a teljes lakosságból csak ezt a műsort nézték egymilliónál többen, célcsoportban pedig közel 23 százalékkal ment, a fiatalabb tévézők negyede ezt nézte.

Lefelé halad Csőre Gábor, aki ugyan jó színész és remek szinkronhang, de ő a műsorvezetője a Magyar krónikának a Duna TV-n, amely a nézők közönyével találja szembe magát. A ma vizsgált 18–49-es korcsoportban csak 0,5%-ot ért el, 3500-an nézték ebből a korosztályból: ennyit egy városi kis tévé is tud, nemhogy egy országos, állami főcsatorna.

Felfelé megy viszont Lux Ádám, a Kisváros című sorozattal: ezt nem nézik olyan sokan az M3-on, mint a Szomszédokat, de tisztes számokat szállít: teljes lakosságban 5 százalék fölé is ment, de 18–49-ben is karcolja alulról a 4-et.

---------------

Nézzük a napi görbéket! Reggel nagyon belekezd a Mokka, majd megzuhan, de így is nyeri a sávot.

Forrás: Origo / Nielsen

Délután általában a TV2 nyert teljes lakosságban, ma azonban a 18–49-es korosztály van soron, itt négy piaci szereplő is élre áll hosszabb-rövidebb időre.

Forrás: Origo / Nielsen

Este az RTL Híradó-Tények párharc tizedik percében beelőz előbbi, és utána az RTL Klub már fölényesen nyeri az estét, nem is adja át a vezetést, csak a családon belüli Film+ tévének, késő éjjel.

Forrás: Origo / Nielsen

A top 10-es listán nincs jelentősebb meglepetés: az RTL Klub toronymagasan vezet ebben a kereskedelmi célcsoportban, erős a Cool, a F+ és a Viasat3. A hat állami tévécsatornából csak a Duna fért be a top 10-be.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.