Messi góljainak az állami média is örült

Lionel Messi Barcelona
Vágólapra másolva!
Február 23-án a 18 és 59 év közöttiek kedvence a Barátok közt volt, a korosztályból 479 ezren kapcsoltak az RTL Klubra a napi sorozat miatt. Jól teljesített az RTL Híradó és az Éjjel-nappal Budapest is, a TV2 először csak a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. A legjobb tízbe befért még az M4-en adott Arsenal - Barcelona meccs, valamint a Cool két sorozata, A mentalista és a Gyilkos elmék.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkbe a közmédia különböző csatornáiról válogattuk az utasokat. Egyedül Lionel Messi megy felfelé, miután a Bajnokok Ligájában mindkét gólt ő lőtte az Arsenalnak, eldöntve ezzel a meccset. Az M4 Sporton adott közvetítés jól ment a ma vizsgált, 18–59-es korosztályban,

216 ezer nézővel a nap nyolcadik legnézettebb műsora lett.

Az Önök kérték-et ezzel szemben igen kevesen nézték, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,9 százaléka volt kíváncsi a műsorra – ez amellett, hogy önmagában sem a legjobb eredmény, nagy esést is jelentett a Duna TV-nek, az előtte futó Maradj talpon! még 4,7 százalékos közönségarányt hozott. Mutatjuk grafikonon is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán az M3 nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban kiderül, hogy Bodrogi Gyula egykori szórakoztató műsora, a Gyuszi ül a fülben sem érdekelte annyira a 18–59-es korosztályt, 1,3 százalékos közönségaránnyal zárt – a Nemzet Színésze ezért tart lefelé az Önök kérték műsorvezetőjével, Bényi Ildikóval.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, 3,2 százalékponttal előzve meg a TV2-t.

A harmadik helyet a Film+ szerezte meg, de csak hajszállal maradt el mögötte a Cool. A Duna TV 2,8 százalékos napi átlagos közönségaránya a nyolcadik helyre volt elég, de azon is a Comedy Centrallal kellett osztoznia – miközben az M4 hetedikként zárta a napot.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.