Freddie és a Pioneer a kék lények ellen is nyerni tudott

2016.02.29. 12:42

A 8. hét legnézettebb műsora az RTL Híradó vasárnapi adása volt, a teljes lakosságból 1 millió 66 ezren voltak rá kíváncsiak. Ezen kívül a Barátok közt hozott még egymillió fölötti nézőt, a dobogó harmadik helyét pedig a Fókusz foglalta el – a TV2 csak a negyedik pozíciót tudta megszerezni a Tények-kel. A közmédia legnézettebb produkciója – nem meglepő módon – A Dal döntője volt, Freddie győzelmét 746 ezren látták.

Forrás: Origo

A heti Médialiftben felfelé tart Fehérvári Gábor Alfréd, vagyis Freddie, miután megnyerte A Dal-t, és ő képviselheti Magyarországot az idei Eurovíziós Dalfesztiválon. A verseny a heti nézettségi listán hetedik lett, a Duna TV-nek is remek szombatot csinált: a műsornak a maga idősávjában nem volt ellenfele, Freddie így nemcsak a többi énekest, de például az Avatar na'vijait és a Joker-ben domborító Jason Stathamet is megelőzte. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult a szombat este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A szombat este a Comedy Centralnak kimondottan rosszul ment, 18.00 és 21.30 között nem tudott 1 százalékos közönségarány fölé menni, az Agymenők-re például az éppen tévézőknek csak 0,7 százaléka volt kíváncsi – a vígjátéksorozat főszereplője, Jim Parsons ezért kapott piros nyilat.

A vasárnapi főműsoridő már egyértelműen az RTL Klubé volt, az aznapi Híradó a hét legnézettebb produkciója lett, a csatorna egyik híradósa, D. Tóth András így vidáman tart felfelé Freddie-vel. Nézze meg a vasárnap estét is grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk a 8. hét húsz legnézettebb műsorát is egy táblázatban, ahol minden produkció a legnézettebb adásával szerepel:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A heti átlagos közönségarányt tekintve az RTL Klub bizonyult a legjobbnak, 3,2 százalékkal előzte meg a TV2-t. A harmadik pozíciót a Cool szerezte meg, a Duna TV 3,8 százaléka csak az ötödik helyre volt elég, azon is osztoznia kellett a Viasat3-mal. A közmédia csatornái közül még az M1 szerepel a tízes toplistán kilencedikként, hajszállal előzve meg az AXN-t.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A közönségarányt százalékosan ábrázoltuk, ennek a rövidítése SHR%. A grafikonok a tévétársaságok heti átlagos közönségarány-adatait mutatják. Arról árulkodnak, hogy a teljes lakosságból a tévét nézők hány százaléka nézte az adott csatornát. Minél nagyobb a szám, annál népszerűbb a csatorna az adott célcsoportban.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK