Elégedetten távozhattak a magyarok Cannes-ból

2016.04.08. 19:25

A világ egyik legnagyobb televíziós vásárán, a cannes-i MIPTV-n fontos bejelentést tettek a magyarok, a Virtuózok című tehetséggondozó műsor kikerült a nemzetközi piacra, a Dick Clark Productions vette meg. A világhírű amerikai cég egyik vezetőjével és a magyar licenctulajdonossal beszélgettünk, szétnéztünk kicsit a standokon, és kis híján még Ronaldóba is belefutottunk.

Virtuosos – ezzel a címmel ismerheti meg a világ jó része a Virtuózok-at, miután az eredeti licenctulajdonos, a Classic Talents Hungary a cannes-i MIPTV-n együttműködést kötött a nemzetközi terjesztésre a Dick Clark Productionsszel.

Az üzletkötésről már beszámoltunk, a magyar iroda mindenképpen jól járt az amerikai partnerrel, hiszen ők a legnagyobbak a kifejezetten élő szórakoztató műsorok közvetítésére specializálódott tévés produkciós cégek közül – sok más díjátadó gála mellett övék például a Golden Globe tévés közvetítési joga, de ők készítették többek között a Rising Star-t vagy az amerikai Megatánc-ot, a So You Think You Can Dance-t is.

A szerződéskötés pillanata, Peller Mariann és Mark RafalowskiForrás: Classic Talents Hungary
A magyar iroda jól járt az amerikai partnerrelForrás: Classic Talents Hungary

Kimondottan ritka, hogy a Dick Clark Productions közép-európai projektet karoljon fel, az együttműködés értékét itt még ráadásul az is növeli, hogy a cég nemcsak szimplán megvette a formátumot, de az eredeti készítőkkel is együtt szeretne dolgozni a továbbiakban.

Pontosan ezt keresték

„Egy fiatal tehetségeket kereső, versenyszerű formátum után kutattam, egy kollégámmal folyamatosan figyeltük az amerikai YouTube-csatornákat, hátha szembejön valami. A tavalyi MIPCOM-on (a MIPTV őszi testvérrendezvénye – a szerk.) aztán találkoztunk a Virtuózok-kal is, és amint az első kisfilmet megláttam a műsorról, már tudtam, hogy pontosan ez az, amit keresek” – mondta az Origónak a MIPTV-n Mark Rafalowski, a Dick Clark Productions nemzetközi terjesztésért felelős alelnöke.

A nemzetközi együttműködés jegyében készült kisfilm:

Nézzétek meg a legújabb videónkat, ami már a nemzetközi kapcsolatok jegyében született :)

Közzétette: Virtuózok – 2016. április 6.

A szakember szerint a műsor tökéletesen illik a cég profiljába, hiszen rengeteg zenei produkciójuk is van, ők foglalkoznak többek között az American Music Awards vagy a Billboard Music Awards közvetítésével is. „Mindegy, hogy itt most klasszikus zenéről van szó, a lényeg, hogy a formátum ráirányítja a figyelmet a fiatal, tehetséges zenészekre. Emellett a Virtuózok képes arra is, hogy egyszerre három generációt megszólítson, ami nagyon hasznos ebben a sűrű televíziós kínálatban, hiszen nem csak egy szűkebb célcsoportot szeretnénk kiszolgálni.”

Akár országos amerikai csatornán is futhat

Rafalowski egyébként hisz abban, hogy a formátum közelebb hozhatja a klasszikus zenét a mai nézőkhöz, hiszen, ha jól adják elő, képes libabőrt okozni, „senki nem tud érzelem nélkül meghallgatni egy patetikus nyitányt vagy egy szívhez szóló, szomorú zongoradarabot”.

Mark Rafalowski a beszélgetés közbenForrás: Classic Talents Hungary

Bízik abban is, hogy az Egyesült Államokban valamelyik országos csatornának sikerül eladni a sugárzási jogokat – ami egyébként egyedülálló lenne, hiszen jelenleg nemigen fut azokon klasszikus zenei műsor, pláne nem tehetségkutató vagy tehetséggondozó. A cég portfóliója azonban okot adhat a bizakodásra, hisz természetesen a Golden Globe sem kis kábeltévén megy, a So You Think You Can Dance-t például a Foxra, a Rising Star-t pedig az ABC-re sikerült átvezetniük, és a Virtuózok-at is hasonló súllyal kezelik. 

A Virtuózoké volt a stand legnagyobb plakátjaForrás: Origo
A tehetségkutatót nem csak az amerikai piacon próbálják teríteniForrás: Origo
Egyszerre három generációt tud megszólítaniForrás: Classic Talents Hungary

Hogy a Dick Clark Productionsnek most épp mennyire fontos a magyar produkció, azt mi sem mutatja jobban, mint hogy a cég MIPTV-s standján a műsoré volt a legnagyobb plakát. A Virtuózok-at természetesen nem csak az amerikai piacon próbálják teríteni, miközben Rafalowskival beszélgettem, a stand egy másik sarkában már ázsiai partnerjelöltek nézegették érdeklődve a bemutatkozó kisfilmet.

Megmarad a jótékonysági vonal

Ezután az eredeti licenctulajdonossal, a Classic Talents Hungaryt vezető Peller Mariann-nal ebédeltünk együtt, ő annak idején Vadász Dániellel indította el a formátumot. Mariann elmondta, hogy éppen ilyen partnert kerestek a nemzetközi terjesztéshez, az impozáns portfólión kívül az is a Dick Clark Productions mellett szólt, hogy ők valóban világméretű sugárzásra törekednek, nem csak az amerikai piacot célozzák.

Peller Mariann elégedettForrás: Classic Talents Hungary

A magyar producer számára fontos volt az is, hogy megmaradjanak a Virtuózok-hoz kapcsolódó egyéb kezdeményezések is, a következő, június 5-i gálaesthez hasonló koncertek, vagy éppen a jótékonysági projektek. Itthon Böjte Csaba alapítványát támogatták, egyik versenyzőjüknek, Kormányos Vanesszának a gyógykezelésére gyűjtöttek, a tehetséges, de rossz családi körülmények között élő Kiss Zoltánnak új hegedűt vásároltak – hasonlóra az amerikai médiacég is törekedni fog, ez is a megállapodás része.

A Virtuózok második évadja egyébként április 15-én indul a Duna TV-n, de az már az MTVA saját gyártása lesz, Mariann és a Classic Talents Hungary most inkább a nemzetközi verziókra koncentrál. Produceri és tanácsadói segítséget természetesen továbbra is nyújtanak a készítőknek, mint ahogy a műsorban feltűnő tehetséges gyerekek karrierjét is ugyanúgy egyengetik, ahogyan eddig.

Boros Misi is Cannes-ban parádézott

A produkcióval most is ott volt Cannes-ban Boros Misi, az első szériát megnyerő kis zongorista, aki édesapja támogatásával hihetetlen lazasággal kezelte a népszerűséggel járó helyzeteket – a tengerparton véletlenül beléütköző magyar turistákkal is kedélyesen elcsevegett, és attól sem riadt vissza, hogy az egyik elegáns étteremben kamerák előtt dedikálja a Virtuózok-ról megjelent könyvet.

Boros Misi dedikálForrás: Classic Talents Hungary

Mi is ez a MIPTV?

Az üzletkötéshez a hátteret biztosító MIPTV a világ egyik legnagyobb televíziós vására, ahová idén is a világ minden tájáról érkeztek a gyártók, a producerek és a tévécsatornák képviselői, április 4. és 7. között, összesen nagyjából 11 ezren. A rendezvénynek 1964 óta a cannes-i fesztiválpalota ad helyet, több mint 20 ezer négyzetméteres kiállítótérben várja a látogatókat – ennek megfelelően könnyű elveszni a standok között, ha az ember nem célirányosan érkezik.

Minden szinten szinte mindenForrás: Origo

Sokan már ki is szorultak az épületből, a part, a Riviéra felé terjeszkedtek, a Warner Bros.-nak például saját mólója is volt. A Fox is kinti, ám fedett helyszínt választott, az HBO pedig az egyik épület sarkában várta a látogatókat, kívülre egy sátrat tapasztott a standjához, hogy az egymás iránt érdeklődő üzleti partnerek a nagy szél ellenére is tudjanak tárgyalni.

Sokan kiszorultakForrás: Origo
A nagy szél ellenére is volt hol tárgyalniForrás: Origo
Megfértek egymás mellett a neves cégekForrás: Origo

Az EndemolShine standja mellett jól megfért a Miramaxé, és a Starz sem panaszkodott, hogy az MGM közelében kellett letelepednie, de jellemző, hogy egy ilyen eseményen nem a nagyobb, ismertebb gyártók és sugárzók körül volt a legnagyobb nyüzsgés. A Trónok harca hatalmas plakátját látva gyaníthatóan senki nem ment oda a pultnál ácsorgó hölgyekhez azzal a kérdéssel, hogy

ne haragudjon, de mi ez a sorozat?” – inkább a kisebb gyártóknál akadtak olyan érdeklődők, akik felfigyeltek egy-egy plakátra, eseményre.

A nagy gyártók standjánál nem sokan kérdezősködtekForrás: Origo

A kanadaiak a virtuális valósággal, többféle élménnyel – nomád vidékkel, űrbéli tájjal – csábították a vendégeket, a kínaiak a 4K Ultra HD-re esküdtek, a Global Agency csokoládét osztogatott, a The Legend című új, énekes tehetségkutatóhoz kapcsolódó csomagolásban – vagyis a marketing sok formájával lehetett találkozni.

Volt, aki virtuális valóssággal csábítottForrás: Origo

Ronaldo is beugrott

A MIPTV nem olyan tévés vásár, mint, mondjuk, a BBC Worldwide Showcase, ahol nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az adott produkciók sztárjai is megjelenjenek. Én éppen az interjúkat készítettem, a kollégák elmeséléséből azonban tudom, hogy ezalatt nagy feltűnést keltett a brazil futball-legenda, Ronaldo megjelenése, a rajongókat cseppet sem zavarta, hogy elvileg csak a TV Globo sportkommentátoraként vett részt egy szakmai panelbeszélgetésen – amiből persze szintén nem egy volt, idén pont

a rajongók ereje, a nézők, médiafogyasztók hatalma volt a legfőbb téma.

Ezzel együtt a cannes-i vásár még mindig inkább a szakma képviselőiről szólt, ők találkoztak, tárgyaltak, üzleteltek egymással, este pedig együtt vacsoráztak, buliztak – a szerencsésebbek a rendezvényhelyszín melletti kikötőben, az elképzelhetetlenül drága jachtok valamelyikén.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK