Többet ülünk a tévé előtt, mint tavaly

tévénéző, tévé
Vágólapra másolva!
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2016 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 9 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel többet, mint egy évvel korábban. Nőtt a közszolgálati csatornák részesedése, ugyanakkor az országos kereskedelmi csatornákat a tévézők kisebb arányban választották, mint az előző év azonos időszakában.
Vágólapra másolva!

2016 első negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 5 óra 9 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely

2 perccel volt több, mint az előző év ugyanezen időszakában.

A 4-17 évesek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 20 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 10 perc, ami a gyerekek esetében 4 perces növekedést, míg a 18-49 éveseknél 7 perces csökkenést jelentett. Az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 51 percet tévéztek az év első negyedében: 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.

Forrás: Nielsen

2015 első negyedéhez képest

a közszolgálati csatornák közönségaránya 14,8%-ról 17,3%-ra nőtt,

melyhez részben az M4 Sport csatorna megjelenése is hozzájárult, ugyanakkor a két országos kereskedelmi csatorna (RTL Klub + TV2) együttes részesedése 26,6%-ról 23,2%-ra mérséklődött.

Forrás: Nielsen

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak.

Forrás: Nielsen

A napi fogyasztási cikkek hirdetési rangsorában az első helyre a szeletes csokoládé került, második a "puding, tejalapú desszert", a harmadik helyen pedig a fogkrém termékosztályának televíziós hirdetései állnak az idei első negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.

Forrás: Nielsen