Ez lesz a magyar tévékben 2017-ben

ninja warrior
Vágólapra másolva!
Ugyanazokat a kérdéseket tettük fel a hazai nagyobb tévétársaságok programigazgatóinak. Azt tudakoltuk, milyen volt 2016 a cégüknek, mely műsorokra a legbüszkébbek, illetve volt-e olyan, ami nem találkozott a nézői igénnyel. Megkérdeztük továbbá, hogy mi várható a tévétársaság csatornáin 2017 első félévében, és azt is, hogyan ellensúlyozza a cég a tévézők számának csökkenését. A válaszokat érdemes átböngészni, rengeteg új műsort, saját gyártást és sorozatot kapnak a fogyasztók idén, várhatóan még nagyobb lesz a harc a nézettségért, mint tavaly volt.
Vágólapra másolva!

ÖKRÖS GERGELY – TV2-csoport, program- és kreatív igazgató

1. 2016 az építkezés éve volt, létrehoztuk az ország legnagyobb csatornaportfólióját, a korábbi négy helyett már tizenegy csatornánk van. Több mint 90 új munkatárs csatlakozott hozzánk, és számos új stúdiós szerződést kötöttünk. Megháromszoroztuk a kábelportfóliónk főműsoridős közönségarányát, ha pedig a TV2-csoport összes csatornáját nézzük, 20 százalékos növekedést értünk el, ezzel egyedüliek vagyunk a piacon.

Ökrös Gergely Forrás: TV2

2. A nagy portfólió lehetőséget ad arra, hogy különböző műfajokban, különböző célcsoportok számára készítsünk műsorokat. Egyedül a Star Academy teljesített az elvárások alatt 2016-ban, ezzel szemben rengeteg sikerünk volt a TV2-csoport és az IKO Műsorgyártó szakembereinek köszönhetően:

A Kismenők az év legsikeresebb gyerek-tehetségkutató műsora volt, a Sztárban Sztár még mindig a nézők kedvence, sőt, a Sztárban Sztár + 1 kicsi a mindenkori kábeltelevíziózás legnézettebb szórakoztató műsora. Nagyon büszkék vagyunk a Dalfutárra Hajós Andrással a Super TV2-n, a Micsoda Nőkre Várkonyi Andreával a Fem3-on, a Zűrgombócokra a Kiwi TV-n, valamint a Premier League közvetítéseire a Spíler TV-n.

A Nagy Duett remekül ment, visszahozzák Forrás: TV2

3. Izgalmas év áll előttünk, egyrészt nagy, klasszikus brandek térnek vissza, felturbózva. Jön például az 50 Milliós játszma Majkával élőben, real-time applikációs játékkal, amelynek köszönhetően a nézők 1 millió forintot nyerhetnek hetente. Érkezik A Nagy Duett újabb évada. Másrészt vadonatúj formátumokkal készülünk, mint a Ninja Warrior, ami 2017 legnagyobb televíziós eseménye lesz.

Ninja Warrior: nagy dobás lesz?

4. Több saját gyártású műsort készítünk, mint valaha, miközben blockbuster vásárolt tartalmakkal várjuk a nézőket a képernyők elé. Kábelcsatornáinkon a különböző tematikák mentén a célcsoport nézői igényeihez tökéletesen illeszkedő műsorokat kínálunk, mind a saját gyártású, mind pedig a vásárolt tartalmak terén.

FISCHER GÁBOR – TV2-csoport, kábelcsatorna-programigazgató

1. A három meglévő kábelcsatornánkat újrapozicionáltuk, és hét teljesen újat indítottunk. A kábelcsatornák tekintetében megháromszoroztuk a főműsoridős piaci részesedésünket. A Mozi+ augusztusban már 5 százalék körüli közönségarányt szállított a TV2-csoportnak, rögtön az indulás után az összes riválisát meg tudta előzni. Prémium szórakoztató csatornánk, a Prime is rövid idő alatt a nézők egyik kedvencévé vált, piaci részesedése 2 százalék körül mozog. A fejlesztéseknek köszönhetően év végére egy erős, fejlődésben lévő portfóliónak örülhetünk, 18 százalék fölötti nézői részesedéssel (18–59-ben).

Fischer Gábor Forrás: TV2

2. A SuperTV2 esetében a Sztárban Sztár + 1 kicsit emelném ki, amely minden idők legnézettebb kábelműsora. Saját gyártású napi sorozatunk, a Jóban Rosszban kimagaslóan teljesít új helyén, a SuperTV2-n, ráadásul portfoliószinten is nyertünk a mozgatással, mivel a két csatorna együttes közönségaránya emelkedett ebben a műsorsávban.

olyan rivális adókat előzve meg, mint a Cool, RTL II vagy Viasat3. A filmkínálatunk nagyon erős, sikerült ugyanis az összes nagy amerikai filmstúdióval megállapodást kötnünk.

Jóban Rosszban Forrás: SuperTV2

3. A TV2-re érkezik a Disney egyik népszerű sorozata a Devious Maids, Született szobalányok címmel, amit Eva Longoria és a Született feleségek készítője jegyez. A Prime kínálata is nagyon erős lesz: premier epizódokkal folytatódik a Gotham, és itt lesz látható A Grace klinika tizedik évada is. Érkezik a FOX-tól az APB, valamint a Warnertől a The Originals, Sötétség kora címmel. Sorozatrajongók számára pedig talán a legnagyobb újdonság, hogy

Már ebből a pár címből is látszik, hogy hatalmas brandekkel készülünk 2017-re. A Humor+-ra is jönnek új szériák. Érkezik a The Mick a FOX-tól, amelyet nem sokkal a 2017-es amerikai premier után fogunk vetíteni, valamint a The Neighbors című sitcom is. A Kiwi TV-re januártól érkeznek a Hupikék törpikék olyan részei, amiket eddig Magyarországon még senki sem mutatott be.

A szökés, a Prison Break nagyon ment itthon egykor, akkor még az RTL-en Forrás: Kobal / The Picture Desk

4. Azt mi is látjuk, hogy 2016-ban 5 százalékot csökkent a PUT-level (People Using Television), de még így is a 18–59-es célcsoport 17 százaléka nézett tévét átlagosan. Hogy érzékletesebb legyen,

Ezzel a világ élvonalába tartozunk. A digitális tartalomfogyasztás itthon lassabban terjed, mint a külföldi piacokon, de a jövőben mindenképpen számolnunk kell vele. Ezért a TV2-csoport online platformjait is szem előtt tartjuk, és folyamatosan fejlesztjük, egy erős OTT-szolgáltatáson dolgozunk, ami kiegészíti majd a követő online (catch-up) tévézést.

KOLOSI PÉTER – RTL Magyarország, vezérigazgató-helyettes, programigazgató

1. Kiváló év volt számunkra 2016. Az év végéig közel 300 főműsoridős estét nyertünk meg a kereskedelmi célcsoportban. Ismét rengeteg új, Magyarországon még nem látott saját gyártású műsorra jelentkezünk. 2015 őszéhez képest 2016 őszén

Az RTL Klub hétköznaponként átlagos 10 százalékponttal magasabb nézettséggel fut a TV2-höz képest, sokszor hétvégén még ennél is nagyobb különbségek voltak. A kábelportfólió is remekül helytállt a nézettségi versenyben. Különösen büszkék vagyunk a Cool, a Film+ és az RTLII eredményeire, de az RTL+ tavaszi frissítése is nagyon sikeres volt.

Kolosi Péter Fotó: Hirling Bálint - Origo

2. Nézettségi és szakmai szempontból is kiemelkedett a mezőnyből a Nyerő Páros, de meggyőző volt a Farm, az X-Faktor, a ValóVilág powered by Big Brother, A konyhafőnök, a Hagyjál főzni!, a Keresem a családom és a Válótársak nézettsége is. Ezeket mind folytatjuk a jövőben is. A Gyertek át! az őszi szezonban péntek estére került, és meg is találta a helyét, kiválóan teljesít.

A Kicsi Óriások háttere, filozófiája egyedülálló volt, kifejezetten a fiatal tehetségek voltak a középpontban, büszkék vagyunk a csapatra, amely közel háromnegyed évig dolgozott ezen a projekten. Ennek ellenére valamiért mégsem kaptak rá a nézők.

A nyerő páros nagyot ment Forrás: RTL

3. Nagyon sűrű évünk lesz már tavasszal is. Január 6-án dupla epizóddal indul a Halálos fegyver című amerikai filmsorozat az RTL Klubon, januárban sem maradnak a nézők Válótársak nélkül. És szintén erre a csatornánkra

mint vadonatúj műsor. De szeretnénk folytatni a Keresem a családomat, a Gyertek át!-ot és a Playback Párbajt is. Az RTL II-n rengeteg gasztrotartalom lesz, így jön A konyhafőnök junior és a Hagyjál főzni! második évada, januárban is folytatódik itt a Pimaszúr átcuccol. A Coolra mint első számú sorozatcsatornánkra érkezik a Rejtjelek (Blindspot) második évada, ami szintén magyarországi premier lesz. De ez még nem minden, januárban is rengeteg bejelentenivalónk lesz.

A mi kis falunk Forrás: RTL

4. Csoportszinten emelkedett a közönségarányunk 2015 őszéhez képest, de 2017-ben szeretnénk tovább növelni az RTL Magyarország online jelenlétét, ami 2016-ban szintén kiemelkedő számokat produkált.

PAPP DÁNIEL – MTVA, tartalomszolgáltatási igazgató

1. Az M5 szeptemberi indulásával, az Európa-bajnoksággal és az olimpiával feszes és erőltetett évünk volt. Az M1 stabil hivatkozási alappá vált, hírtelevíziókat messze meghaladó nézettséggel. Bár van rajta mit javítani, erre az évre összeállt az új közmédia-rendszer: és a napi működésben is képesek vagyunk kiszolgálni nézőink, hallgatóink és olvasóink igényeit.

Papp Dániel Forrás: MTVA

2. Büszkék vagyunk az M4 Sport tavalyi nézettségeire, arra, hogy az Eb alatt megmozgattuk az országot; büszkék lehetünk a Dalra, a Virtuózokra, a Fölszállott a Pávára, a Jónak lenni jó akciónkra, az M1 hírcsatornánkra. Az M5 egy közszolgálati kísérlet a minőségi televíziós tartalmak visszacsempészésére az otthonokba. Örülök, hogy a Kártyavár a Dunán megy, de annyira nem találta meg nézőközönségét, mint amennyire ez egy meghatározó sorozat.

Magyarország–Portugália, nagy élmény volt Fotó: Polyák Attila - Origo

3. A Dal és a Virtuózok újabb évada a szórakoztató és egyben értékadó tartalmainkat erősíti továbbra is. Egyébként a 2017-es műsortervek összeállítása jelenleg is zajlik. Annyit előzetesen elárulhatok: lesznek változások a csatornáinkon, fel fognak tűnni új műsorok, és el fognak tűnni régiek.

Freddie nyerte A Dalt tavaly – és idén ki nyeri? Forrás: AFP/Jonathan Nackstrand

4. Szerintünk a magyar televíziónézők száma alig-alig csökken. Nem a nézők száma csökken, hanem a kábeles kínálat nő radikálisan, így teljesen széttöredezett lett a tévés piac. Azonban a legfrissebb kutatások is megerősítik, még mindig messze a televízió a legfontosabb médium a tájékozódásban és a szórakoztatásban. Persze mi is nyitottunk az online felé, és tovább is erősítjük 2017-ben.

TEMESVÁRI MARIETTA – Sony Pictures Television Networks, regionális programigazgató

1. Mozgalmas és egyben nagyon intenzív volt a 2016-os év is az SPT Networks életében, lezártuk a Viasat-csatornák felvásárlását. Ez egy hatalmas lépés volt számunkra, stabilizáltuk a portfólióinkat. Ugyanakkor egy végletekig kiélezett versenyben kellett a csatornáinkat újragondolni, és számos új saját gyártást nagyon rövid idő alatt a piacra dobni a Viasat-csatornákon. Az AXN csatornán egy regionálisan levezényelt teljes márkamegújulás mellett rengeteg friss Sony-sorozatot is elhoztunk.

Temesvári Marietta Forrás: SPT Networks

2. Az Ádám keresi Évát kiemelkedő nézettségével és a műsort övező népszerűséggel a 2016-os év egyik legnagyobb sikerét produkálta a Viasat3-on. Ősszel az Észbontók harmadik évada bizonyította, hogy egyedi formátumával továbbra is rendkívüli népszerűségnek örvend. Nagyon örülök, hogy egy annyira izgalmas helyi tartalom, mint a Totalcar a főként férfiakat megszólító Viasat6-on átlagosan mintegy 75 százalékkal múlta felül a csatornaátlagot az őszi évaddal. A jól bevált műsortípusok mellett

mint a mostani évadban a civilszereplős Flúgos Futam reality vagy a Lovász László vezette Lakástalkshow. Ezek kisebb tömegekhez szólnak elsőre, de mindkettő megtalálta a maga lojális nézőtáborát.

Ádám keresi Évát Forrás: Richard Szoke

3. 2017-re is a hagyományos és az új típusú műsorok kombinációjával készülünk. Nem kell sokat várni az év első Viasat3-as saját gyártású produkciójára. De várható trópusi társkeresős licenc műsor is, amit nagyon szeretnek a Viasat3 nézői az Éden Hotel óta, valamint a szintén import, nemzetközileg óriási sikerrel futó The Real Housewives hazai változata izgalmas, karakteres magyar szereplőkkel. Ezenkívül természetesen folytatódik a népszerű Totalcar a Viasat6-on, és a Viasat3-on új otthont adunk egy olyan sorozatnak is, ami korábban egy másik csatornán vált népszerűvé. De fejlesztés alatt,

vígjáték- és dramedysorozat is, melyek közül egy-kettő már a 2017-es évben képernyőre kerülhet. Egy új, a mi régiónkban gyártott, de az amerikai krimisorozatok sztárjait felvonultató nagy költségvetésű AXN-sorozat is készül idén, folytatva a Hannibal és a Crossing Lines – Határtalanul hagyományait. A sikerfilmek és a visszatérő sorozatok mellett készülünk sok országos sorozatpremierrel a Viasat-csatornákon és az AXN-en egyaránt, amelyek megfelelnek a legújabb trendeknek, és erősítik csatornáink egyedi arculatát, kínálatát.

a This is Us és a Ransom is.

A Real Housewives sok verzióban fut, magyar még nem volt

4. Igyekszünk minél több olyan tartalommal megtölteni csatornáinkat, amelyek valóban megkülönböztetik a portfóliót, ezzel is megtartva nézőinket. Ebben az egyre élesedő versenyben célunk olyan minőségi tartalmakkal kitűnni, amelyek a fiatalabb generációt is megszólítják. A mérési adatok szerint még mindig

2016-ban az eddigi adatok szerint aViasat6 nézőinek majdnem 54%-a 18–49 éves, míg a Total TV-re ugyanez az arány 35,6%. A Viasat3 nézőinek 48,4%-a tartozik a kereskedelmi célcsoportba, azaz a fiatal felnőttek szegmensébe. A csatornák jelentős része együtt öregszik a nézőivel, míg mi továbbra is megpróbálunk teljes lefedettséget nyújtani minden nézői szegmensben.