A háztartások kétharmadában van internet, a telefonok fele okos

tévézés, tévénéző, tévé
Smiling man watching interesting movie
Vágólapra másolva!
2016 őszén több mint 3,5 millió háztartás fizetett elő tévészolgáltatásra Magyarországon. A Nielsen Közönségmérés Alapozó Felmérésének adatai alapján az összes tévés háztartás 83 százalékában volt digitális vétel.
Vágólapra másolva!

2016 őszén több mint 3,5 millió háztartás rendelkezett TV-előfizetéssel, az összes magyar tévés háztartás 91 százaléka. Analóg kábeles vétel 661 ezer háztartásban volt elérhető, több mint 3 millió háztartás pedig valamilyen digitális platformon keresztül fogta a televíziós adásokat.

Javultak a technológiai jellemzők

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A digitális vételi mód folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években. A digitális kábel vételi móddal rendelkezők aránya 2014-ben 23,2%, 2015-ben 27,4%, 2016-ban pedig 33,9% ért el.

Bár az IPTV vételi móddal rendelkező háztartások aránya is növekedett az elmúlt három évben, ez a növekedés nem volt olyan dinamikus, mint amit a digitális kábletévé esetében tapasztalunk.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A vizsgált időszakban a tévés háztartások 56%-a egy készülékkel rendelkezett. A háztartások 32%-ában két készülék volt használatban, 11%-ban pedig három vagy még több. A készülékek technológiai jellemzői 2015-höz képest tovább javultak. Az LCD, plazma vagy LED tévével rendelkező háztartások aránya 56%-ról 65%-ra emelkedett, de hasonló mértékben nőtt az MPEG4-es tunert tartalmazó készülékek aránya is.

Nagyméretű, 94 cm vagy nagyobb képátmérőjű készülék minden harmadik háztartásban jelen volt, Smart tévével 18% rendelkezett.

A 3D tévékészülékek elterjedése nő a leglassabb ütemben: a háztartások mindössze 8 százalékánál van.

A háztartások több mint egyharmadában a tévékészülék legfeljebb 3 éves, 42 százalékuknál 4-10 éves, és a háztartások közel 20 százalékánál ennél is régebbi volt.

A telefonok fele okos

Forrás: Nielsen Közönségmérés

2016 őszén a magyar tévés háztartások 66 százalékában volt jelen valamilyen számítógép, és ezek többségénél már nem, vagy nem kizárólag hagyományos PC-t használnak.

Mobiltelefont a háztartások 91%-a használt, melyek több mint felében okostelefon volt.

A háztartások kétharmadában van internet, amit a háztartásban élők különböző eszközökön keresztül érnek el. Ezek közül a legdominánsabb a mobiltelefon 50%-kal, utána következik a laptop 43%-kal, majd az asztali PC 38%-kal és végül a tablet 15 százalékos aránnyal zárja a sort.

2016 őszén a tablet elterjedtsége a 2015. évhez képest minimáis növekedést ért el, és továbbra is csupán a családok 3%-nál használtak egynél többet - derül ki a Nielsen kutatásából.