Kenguruszerű oroszlán maradványait fedezték fel

erszényes oroszlán
Több mint 19 millió éve kihalt erszényesoroszlán megkövült maradványait fedezték fel Ausztráliában - írták az Új-dél-walesi Egyetem kutatói.

Queensland állam egy településektől távol eső vidékén, a Riversleigh világörökségi ásatási helyszínen megtalált koponya-, fog- és lábcsontfosszíliákban a tudósok új, már kihalt erszényesoroszlán-fajt azonosítottak, amelyet a vadállatrajzairól híressé vált Peter Schouten ausztrál illusztrátorról neveztek el Wakaleo schouteninek - olvasható az MTI hírében.

A kutya nagyságú, nagyjából 23 kilogrammos ragadozó Ausztrália esőerdeiben vadászott mintegy 26 millió évvel ezelőtt - írták a tudósok a Journal of Systematic Paleontology című tudományos lap aktuális számában.

- mondta el Anna Gillespie a Hszinhua kínai hírügynökségnek.

erszényes oroszlán Forrás: Peter Schouten, Journal of Systematic Palaeontology

A felfedezéssel együtt már kilenc ősi erszényesoroszlán-fajt azonosítottak Ausztráliában. Idővel ezek az állatok egyre nagyobbra nőttek, a legkésőbb, mintegy 30 ezer éve kihalt Thylacoleo carnifex egyedei nagyjából 110-130 kilogrammosak lehettek. A kutató most arra készül, hogy a csontváz további maradványait tanulmányozva megismerje, hogyan élt az állat, hogyan mozgott, mit csinált a korabeli természeti környezetben.

Az erszényesoroszlánok az erszényesek alosztályába tartoznak, nem az oroszlán rokonai, csak éles fogaik miatt nevezte el így őket Richard Owen brit őslénykutató a 19. században.