Ritka dinoszaurusz-lábnyomokat találtak a skóciai Skye-szigeten

Tucatnyi ritka dinoszaurusz-lábnyomra bukkantak paleontológusok a skóciai Skye-szigeten, egyes maradványok 170 millió évesek - jelentették be kedden az Edinburghi Egyetem kutatói.

Ezen az új lelőhelyen, a brontosaurus hosszúnyakú unokatestvéreinek és a Tyrannosaurus élesfogú unokatestvéreinek a lábnyomait találtuk meg, ezek a dinoszauruszok akkor éltek ezen a sekély lagúnán, amikor Skóciában az éghajlat sokkal melegebb volt és a dinoszauruszok elkezdték globálisan uralni a világot" - mondta Steve Brusette, az egyetem geotudományi intézetének munkatársa.

A lelet azért fontos jelentőségű, mert a közép jura földtörténeti kor egy ritka bizonyítéka, ebből a korból kevés fosszilis lelőhely létezik a világon. A lábnyomokat nehéz volt tanulmányozni az apály-dagály, az erózió hatása és a táj változása miatt - olvasható az egyetem honlapján közzétett közleményben.

A kutatóknak sikerült azonosítani a hüllők két vonulási útvonalát számos egyedülálló lábnyom mellett.

Drónokkal készített felvételek alapján a szakemberek elkészíteték a lelőhely térképét és más felvételeket is készítettek kamerákkal a lábnyomok modellezésére.

A kutatók tanulmányukat a Scottish Journal of Geology című folyóiratban tették közzé.