A drága autó vagy óra ugyanazt a célt szolgálja, mint a szarvasagancs

luxus Portrait car salesman holding, showing car key 35-39 years buying CAR salesperson showroom caucasian customer holding indoors lifestyle luxury MAN mid ADULT men one person PORTRAIT posing pride purchasing retail
A tesztoszteronszint növeli a vonzalmat a luxusmárkák iránt
Vágólapra másolva!
A tesztoszteron jelentős mértékben befolyásolja a férfiak fogyasztói magatartását, leginkább a luxusmárkák felé terelve őket - derül ki a Nature Communications című folyóiratban publikált új tanulmányból, amely szerint a drága autók, órák, tollak és ruhák - akárcsak a természetben a szarvasbikák agancsa vagy a pávakakasok dísztollai -, azt a célt szolgálják, hogy az ellenkező nem felé jelezzék viselőjük státuszát.
Vágólapra másolva!

Korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy az emberek a megvásárolt fogyasztási cikkek révén jelzik anyagi, társadalmi helyzetüket, ám az, hogy mindebben milyen szerepük van a hormonoknak, eddig ismeretlen volt.

A Pennsylvaniai Egyetemen dolgozó Gideon Nave és kollégái ezúttal 243 férfi bevonásával végeztek vizsgálatot. A 18 és 55 év közötti alanyok közül néhányan egy adag tesztoszteront kaptak - bőrre kenhető gél formájában -, míg a többieknek placebót adtak.

A tesztoszteronszint növeli a vonzalmat a luxusmárkák iránt Forrás: Science Photo Library/CAIA IMAGE/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Caia Image/Science Photo Library

A résztvevőket ezután megkérték, hogy válasszanak két termék közül, amelyek hasonló minőségűek, de - egy több mint 600 férfi bevonásával készített korábbi kutatás szerint - az egyiknek a márkája magas társadalmi státusszal van összefüggésben.

- mondta Nave.

A szakember szerint mindez "hasonlít az állatok párzási időszakban megfigyelhető viselkedéséhez, amikor a tesztoszteronszintjük megemelkedésekor a fizikai adottságaikat fitogtatva jelzik az ellenfeleiknek és a nőstényeknek a rátermettségüket".

"A státuszt jelző márkák bevetésének nem kell feltétlenül 'működnie', elegendő, ha a férfiak azt hiszik, hogy működik" - jegyezte meg Nave, arra utalva, hogy a tanulmány eredményei nem azt jelentik, hogy a nők nagyobb érdeklődést mutatnak egy Ferrarit vezető vagy Rolex órát viselő férfi iránt.

A kutatók szerint az, hogy mi számít státuszszimbólumnak, kultúránként eltérő lehet.

(Forrás: MTI)