Ezért rövidíti meg az életet a magas fehérjetartalmú étrend

gyümölcstál
Ausztrál kutatók megfejtették, miért rövidíti meg az életet a magas fehérjetartalmú étrend. Eredményeik azt is alátámasztják, hogy a szénhidrátok nem feltétlenül kerülendők, ahogy sokan állítják.

Régóta ismert, hogy a túl sok étel megrövidíti az életet

A kutatók gilisztákon és esetmuslicákon vizsgálták, hogyan befolyásolja az étrend a fehérjék sejten belüli előállítását.

Forrás: http://kaposvarmost.hu/magazin/technika/2018/02/15/alakoskodas-lakoma-es-a-nagybogogo-temetese-torkoscsutortokon.html

"Az régóta ismert, hogy a túl sok étel - különösen a fehérjék - fogyasztása megrövidíti az életet.Kutatócsoportunk kimutatta,

hogy a magasabb fehérjebevitel felgyorsítja a sejteken belüli proteinszintézist.

Minél gyorsabb a folyamat, annál több hiba történik" - közölte Christopher Proud, a South Australian Health & Medical Research Institute (SAHMRI) kutatóintézet táplálkozástudományi és anyagcsere-kutatója, a Current Biology című szaklap aktuális számában megjelent tanulmány vezető szerzője.

Nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy a szénhidrátok egészségtelenek

"Olyan ez, mint a mindennapi tevékenységeink, például az autóvezetés, minél gyorsabban hajt valaki, annál valószínűbb, hogy hibázni fog.

A hibás fehérjék sejten belüli felhalmozódása káros

az egészségre és megrövidíti az életet" - magyarázta. A kutatás alátámasztotta az alacsony fehérje- és magas szénhidráttartalmú étrend és a hosszabb, egészségesebb élet - és mindenekelőtt az agy egészsége - közötti összefüggést.

A zöldségekben és gyümölcsökben gazdag életmód is meghosszabbítja a várható élettartamot Forrás: pexels.com

A szénhidrátokról elég sok rosszat írnak, különösen ha a fogyásról van szó, de a kulcs az egyensúly és a jó és rossz szénhidrátok közötti különbség ismerete" - nyilatkozta Proud.

Az emberre is áll ez a fajta összefüggés

A magas rosttartalmú szénhidrátok, vagyis gyümölcsök, zöldségek és feldolgozatlan gabonafélék, magvak fogyasztása a legegészségesebb,

ez jellemző az úgynevezett mediterrán étrendre is,

melynek összefüggését a hosszú élettel már alaposan bizonyították a professzor szerint.

Forrás: https://hu.depositphotos.com/73641843/stock-photo-mixed-vegetables-in-bowl.html

"A giliszták és ecetmuslicák vizsgálatával felfedezett összefüggés az emberre is áll, tehát kevesebb fehérje fogyasztásával elősegíthető a hosszabb emberi élet" - mutatott rá Proud.

(Forrás: MTI)