NASA: Küszöbön a földön kívüli élet felfedezése

Korolev-kráter, Mars
A jéggel teli Korolev-kráter
A NASA igazgatója, Jim Bridenstine szerint már nem kell sokat várnunk arra, hogy idegen létformákat találjunk, az Amerikai Űrügynökség ugyanis prioritásként kezeli a földön kívüli élet kutatását.

Bridenstine három olyan közelmúltbéli felfedezést emelt ki, ami közelebb viszi a NASA-t a fenti célhoz:

• a Mars felszínén komplex, szerves molekulák vannak jelen,
  • szezonálisan változó metánt mutattak ki a vörös bolygón, ami lehetséges, hogy szerves forrásból származik,
  • valamint a Mars déli pólusa alatt egy hatalmas, folyékony vizű tó húzódik.

Természetesen azt Bridenstine is hozzáteszi, hogy e tényezők egyike sem garantálja a földön kívüli élet jelenlétét a bolygón, csupán megnöveli az esélyét annak, hogy ezen a helyen valami érdekesre akadjanak a szakemberek.

Nem csupán a Marson keresgélnének a NASA kutatói, jelen pillanatban egy olyan tengeralattjáró-szerű járművet tesztelnek, ami a Jupiter holdjának, az Europának a jégfelszín alatt található óceánját kutatná. A méretesebb barbecue-sütőknél alig nagyobb, 1,2 millió dollárt kóstáló drón – amelyet az űrügynökség a Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) óceánkutató intézettel közösen fejlesztett ki – az Orpheusz nevet viseli, utalva az alvilágba szálló mitikus görög hősre.

Egyes információk szerint az Orpheusz első kísérleti merülése sikeresen megtörtént.

(Medical Daily)