ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Nem árt a magzatnak az AIDS-ellenes gyógyszer
2002. június 24., hétfő, 11:41

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A HIV-fertőződött asszonyoknak terhességük ideje alatt nem kell lemondaniuk az AIDS-ellen szedett gyógyszereikről.


Az első nagyszabású amerikai vizsgálat, amelyben 3266 várandós asszony vett részt, azzal végződött, hogy az újszülötteknél nem lehetett az AIDS-ellenes gyógyszernek betudható káros hatást kimutatni. A bostoni Brigham and Women's Hospital-ban dolgozó Ruth Tuomala által irányított vizsgálat eredményeiről a New England Journal of Medicine című tudományos folyóirat legújabb száma közölt ismertetést.

Ezek szerint azok a csecsemők, akiknek édesanyja a terhesség ideje alatt különféle AIDS-ellenes gyógyszerek "koktéljét" szedte, statisztikai átlagban éppen olyan egészségesen és azonos súllyal jöttek a világra, mint azoknak a HIV-pozitív anyáknak a gyermekei, akik abbahagyták a gyógyszerek szedését. Megközelítően azonos volt a két csoportban a koraszülések száma is.

Jóllehet az Egyesült Államokban a HIV-fertőződött terhes asszonyokat már évek óta a szokásos gyógyszerekkel kezelik, eddig nem lehetett bizonyítani, hogy azok nem károsak a magzatra nézve. Az atlantai egészségügyi hatóság (CDC) adatai szerint az Egyesült Államokban évente mintegy hatezer csecsemő születik HIV-pozitív anyától, s közülük 300-400 újszülött HIV-fertőzött.

Svájci kutatók 1998-ban tanulmányoztak egy - harminc HIV-pozitív asszonyból összetevődő - csoportot, amelynek tagjai terhességük ideje alatt is folytatták az AIDS-terápiát. A tudósok megfigyeléseik alapján akkor arra figyelmeztettek, hogy az AIDS-ellenes gyógyszerek folyamatos szedése a növeli a koraszülések számát.

(MTI)



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!