|
Szingapúri, brit és amerikai kutatók legújabb eredményei jelentős mértékben megerősítik azt az eddig nem meggyőzően alátámasztott feltételezést, mely szerint a szójában gazdag étrend csökkenti az emlődaganatok kialakulásának kockázatát.
A szombaton bejelentett új eredmények három rangos szaklapban ( Cancer Epidemiology Biomarkers Prevention) is megjelentek. A kutatók már régóta feltételezik, hogy a szója fogyasztása szerepet játszhat az emlődaganatok alacsony arányában olyan országokban, mint például Kína és Japán.
A National University of Singapore, Cancer Research UKés US National Cancer Institutekutatóiból álló nemzetközi kutatócsoport kínai nők körében végzett két korábbi vizsgálat eredményeit vetették egybe. Az egyik a hölgyek étkezési szokásaira, köztük a szójafogyasztásra összpontosított, míg a másikban mammográfia használatával az emlő szövetének sűrűsége alapján csoportosították a nőket.
 |
 Ajánlat

 Szója, ha mondom... Prof. Csaba György cikke a Természet Világa 133. évf. 6. számában (2002. június)

|
 |

|
406 olyan hölgyet találtak, aki mindkét vizsgálatban részt vett. Kiderült: a legtöbb szójafehérjét fogyasztó nők esetében 60%-kal kevesebb olyan szövetsűrűsödést találtak, amelyek az emlődaganatok kialakulásának nagyobb kockázatával hozhatók kapcsolatba.
A szójában sok olyan növényi hormon van, amely valószínűleg meghosszabbítja a menstruációs ciklus időtartamát. Korábbi kutatások pedig arra engednek következtetni, hogy a kevesebb menstruációs ciklus az emlődaganatok kialakulásának kisebb kockázatával jár.
Korábban:
[origo]
|