ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:









Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Terhesség: az alkohol növeli az emlőrák esélyét az utódnál
2002. október 16., szerda, 12:15

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Amerikai orvosok arra figyelmeztetnek, hogy a terhesség alatti alkoholfogyasztás megnövelheti a nőnemű utódokban az emlődaganatok kifejlődésének esélyét.


Köztudott dolog, hogy a terhesség alatt szedett káros anyagok jelentősen növelik a magzat károsodásának esélyét, s gyakran vezetnek születési rendellenességekhez. Ám a káros hatás később, a tinédzser korban is jelentkezhet az utódoknál - állítják a Lombardi Cancer Center (Georgetown University, USA) kutatói.

Korábbi kutatások során már kiderült, hogy az anya terhesség alatti jelentős súlygyarapodása befolyásolhatja lányának emlőrák-kockázatát a jövőben. Ennek hatására ugyanis megemelkedhet az ösztrogénszint az anya szervezetében. A méhben jellemző magasabb ösztrogénszint hatására nő meg a jövőbeli emlőrák kockázata, mert a magzat fejlődő emlőszöveteinek sejtjeit sebezhetőbbé teszi azon hatások számára, amelyek tumoros elváltozást okozhatnak bennük a későbbiekben.

Forrás: ORIGOA kutatók most az alkohol hatásaira koncentráltak. A kísérleteket természetesen állatokon végezték. A patkányok egy része vemhessége alatt közepes, illetve jelentős mennyiségű alkoholt kapott, a kontrollként szolgáló állatok pedig nem kaptak alkoholt.

Az alkohol hatására megemelkedett az állatok ösztrogénszintje, ám a kutatók nem tapasztalták ennek káros hatásait a fejlődő magzaton.

Amikor az ezekből a terhességekből megszületett nőivarú példányok elérték a szaporodóképes kort, rákkeltő anyagoknak tették ki őket, hogy emlődaganatokat idézzenek elő. A kutatók jelentősen magasabb számú esetről számoltak be az "alkoholista" anyáktól származó utódoknál a kontrollcsoporthoz képest.

Bár ember esetében ilyen adatok természetesen nem elérhetők, bizonyított, hogy az alkoholfogyasztás növeli a terhesség alatti ösztrogénszintet.

A kutatók az Alcoholism: Clinical and Experimental Research c. szaklapban közölték eredményeiket.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!