ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Kevés alkohol is árthat a magzatnak
2002. november 18., hétfő, 14:14|Utolsó módosítás: 2002. november 18., hétfő, 15:06

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Új, állatokon végzett kísérletek eredménye szerint a terhesség alatt már egy egészen kevés mennyiségű alkohol elfogyasztása is visszafordíthatatlan károsodást okozhat a csecsemő agyának fejlődésében.


A kísérletben azok a felnőtt patkányok, amelyeknek az anyja a terhesség alatt arányosan annyi alkoholt fogyasztott, amennyi az ember esetében a terhesség első hat hónapjában naponta egy adag (egy pohár bor) alkoholnak felel meg, nem voltak képesek elvégezni egy egyszerű tájékozódási feladatot.

A Brit Szülészek és Nőgyógyászok Királyi Kollégiuma a vizsgálatok alapján ezért azt tanácsolja a terhes nőknek, hogy napi alkoholfogyasztásukat egy kis pohár borra, sörre vagy ugyanennyi alkoholt tartalmazó szeszes italra korlátozzák.

A testület egyik kiemelt célja, hogy csökkentse az ún. magzati alkohol-szindrómát, ami tanulási és viselkedési zavarokat jelent azoknál a gyermekeknél, akiknek az anyja a terhesség alatt alkoholt fogyasztott.

Daniel Savage a University of New Mexico Medical School kutatója, munkatársaival végzett kutatásának eredményei arra utalnak, hogy még a csekély mennyiségű alkoholbevitelnek is lehetnek bizonyos kevésbé látványos hatásai, amelyekre csak az élet későbbi szakaszában, az egyre összetettebb tevékenységek elsajátítása idején derül fény.

"Olyan viselkedési zavarok jelentek meg a patkányokban, amelyek az emberek esetében is relevánsak lehetnek, ugyanakkor nagy különbség van a rágcsálók és az ember kihordási ideje között, ezért óvatosan kell bánnunk az adatok extrapolációjával" - állítja Charles Goodlett, az Indiana University-Purdue University pszichológusa.

Daniel Savage a vizsgált patkányokban a glutamátszint megváltozását is megfigyelte. Ennek a központi idegrendszeri üzenetközvetítő molekulának a szintje a normálishoz képest egyharmadával csökkent a hippokampuszban, az agy egyik tanulásért és memóriáért felelős központjában.

Forrás: EPAAkkor tehát pontosan mennyi alkohol biztonságos? "Nem tudunk ideális számot mondani. De konkluzív információk nélkül a legjobb tartózkodni az alkoholfogyasztástól. Teljesen felesleges kockáztatni" - figyelmeztet Savage.

A Harvard neurológusa, Michael Charness osztja kollégája véleményét: "Minden gyerekre, aki magzati alkohol-szindrómában szenved, jut tíz olyan, aki magzati korában ki volt téve az alkoholnak, és ugyan nem szenved nyilvánvaló fizikai fogyatékosságot, de kognitív problémái vannak. A patkánykísérletek eredményei ijesztőek ugyan, de egyáltalán nem meglepőek.”

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!