ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Csak a fekete csoki segít
2003. augusztus 28., csütörtök, 11:49|Utolsó módosítás: 2003. augusztus 28., csütörtök, 15:35

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Ha rabja a tejcsokoládéval bevont bonbonoknak, jégkrémeknek, csokiszeleteknek, ideje feketére váltani. Ugyanis a két csemege közül csak az utóbbi hatására emelkedik meg vérünkben az antioxidánsok mértéke, amelyek megóvhatnak a szívpanaszoktól - olvasható a Nature-ben.


Forrás: Massachusetts Institute of Technology
Ajánlat
Amit a csokoládéról tudni lehet
Linktár
Csokoládéról szóló weblapok

Kutatók azt találták, hogy a tejcsokoládé fogyasztása csak minimális hatással van a vér antioxidánsszintjére, s ugyanez a helyzet akkor, ha fekete csokoládé mellé tejterméket fogyasztunk. Habár ennek pontos okát még nem tárták fel, a szakemberek azt feltételezik, hogy a tej meggátolja a fekete csokoládéban lévő antioxidánsok beépülését.

A tanulmány 12 önkéntesen elvégzett vizsgálatra épül, akik először 100 gramm fekete csokoládét ettek magában, majd ugyanezt megtették úgy, hogy az édességhez tejet ittak, harmadjára pedig 200 gramm tejcsokoládét fogyasztottak. A próbák különböző napokon történtek.

A csokifogyasztás után egy órával elvégzett vérvizsgálatok kimutatták, hogy fekete csokoládé fogyasztása után jelentősen megnőtt a megfigyeltek vérének antioxidánsszintje, beleértve az epikatechin nevő flavonoidot, két hét elteltével pedig szisztolés vérnyomásuk átlagosan 5 ponttal lett alacsonyabb - számolt be kutatási eredményeiről dr. Mauro Serafini, a római nemzeti táplálkozáskutatási központ munkatársa. Mindezzel ellentétesen tejcsokoládé, illetve tejjel fogyasztott fekete csokoládé fogyasztását követően nem mértek jelentős antioxidánsszint-változást.

Alan Crozier, a University of Glasgow munkatársa, a tanulmány társszerzője ugyanakkor óva inti azokat, akik e hír hallatán falni kezdenék a fekete csokoládét. A fekete csemege ugyanis jelentős mennyiségű zsírt és cukrot tartalmaz, túlzott fogyasztása tehát a legkevésbé sem kedvez a szív- és érrendszeri megbetegedések kivédésének. "Ne higgye senki, hogy napi öt-hat szelet csokoládé elfogyasztásával bármivel is közelebb kerülhet egészsége megőrzéséhez."

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!