ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:









Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Megérkeztek az eddigi legjobb holdfotók

Megtaláltuk a magyar dinoszauruszfestőt

Verseny lesz a szuperautó és egy repülőgép között

Új bolygót találtak, közel a lakható zónához

Elkészült a kutyafajták törzsfája, különleges a kuvasz
Gyorskeresés









A vörösbor védi a dohányosokat
2003. szeptember 2., kedd, 7:00|Utolsó módosítás: 2003. szeptember 1., hétfő, 23:28

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Görög kutatók újabb vizsgálatai szerint is igaz lehet, hogy a vörösbor mértékkel történő fogyasztása csökkenti a dohányzás ártalmait.


A kutatók úgy találták, hogy két pohár vörösbor eééensúlyozza egy elszívott cigarettának az érrendszerre gyakorolt káros hatását. Mindazonáltal óva intenek attól, hogy az egészség megőrzése a leszokás helyette a mértéktelen borivásban merüljön ki.

John Lekakisz és Hrisztosz Papamihael, az athéni egyetemi kórház két orvosa az Európai Kardiológiai Társaság (ESC) 25. kongresszusán ismertette a vörösborivás és a dohányzás közötti kapcsolatra vonatkozó kutatásainak eddigi eredményeit. Bécsben szeptember 3-ig tart az európai szívgyógyászok szombaton kezdődött kongresszusa, amelyen a 25 ezer résztvevő közel két és fél ezer különféle előadáson, szimpóziumon, bemutatón vehet részt.

A két görög orvos szerint 2,5 deciliter vörösbor megszünteti egy elszívott cigarettának az érrendszerre gyakorolt negatív hatását. A két orvos természetesen görög vörösborral végezte kísérleteit, de azt nem állítja, hogy minden elszívott cigaretta után két és fél deci vörösbort kell inniuk a dohányosoknak a cigarettázás ártalmainak elkerülése érdekében. Azt viszont igen, hogy már egyetlen cigaretta elszívása is mintegy 60 percig kimutathatóan befolyásolja a véredények működését, és negatívan hat az érrendszer egészére. A görögországi kísérletek alatt 2,5 deciliter vörösbort itattak a cigarettázó páciensekkel, és megállapították, hogy a borfogyasztás megszüntette az elszívott cigaretta érrendszerre gyakorolt kedvezőtlen hatását.

Eddigi tapasztalatok szerint a vörösbor alkotóelemei - de nem az alkohol! - részben semlegesíthetik az artériák azon működési zavarait, amelyek egy cigaretta elszívása után alakulnak ki. "Most keressük a vörösbornak azt az összetevőjét, amely ilyen hatást eredményez" - közölték a görög kutatók.



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Olcsó géntesztek

Egyre több cég kínál otthoni mintavételt igénylő genetikai vizsgálatot.

Ön szeretné-e így megtudni, hogy hibás génváltozataink milyen betegségekre hajlamosítanak?

Nem bízom az eredményben
Nem, mert félek a génlopástól
Igen, ez egy érdekes kiegészítő lehetőség

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!