ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









A C- és E-vitamin csökkentheti az Alzheimer-kór kockázatát
2004. január 22., csütörtök, 16:21|Utolsó módosítás: 2004. január 22., csütörtök, 16:29

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A nagy mennyiségben együtt szedett C- és E-vitamin csökkentheti az Alzheimer-kór kialakulásának esélyeit - állapította meg az marylandi John Hopkins Egyetem (USA) kutatócsoportja.


Ajánlat
Veszélyes lehet egyes vitaminok túlzott fogyasztása
D-vitamin szükséges az anyatej mellé
Alzheimer-kór ellen: rejtvényfejtés
Korai Alzheimer-kórt okozhatnak a mobiltelefonok
Az Alzheimer-kór korai felismerése
Az Alzheimer-kór oka
Szellemi aerobic
További információk a cikkhez angolul: Reduced Risk of Alzheimer Disease in Users of Antioxidant Vitamin Supplements

Mindkét vitamin ún. antioxidáns hatású vegyület, azaz semlegesíti az anyagcserefolyamtok során keletkező, szabadgyököknek nevezett, sejteket roncsoló vegyületeket. Az agysejtek, a neuronok különösen érzékenyek a szabadgyökök roncsoló hatására.

A John Hopkins Egyetem kutatói Peter P. Zandi vezetésével 4700 hatvanöt éves, illetve annál idősebb ember egészségi állapotának változását tanulmányozta éveken keresztül: 1996-97, illetve 1998-2000 között.

A vizsgált személyek egy csoportja rendszeresen, nagyabb adagban E- (legalább napi 1000 NE - nemzetközi egység) és C-vitaminokat (500-1000 mg) szedett. A csoport tagjainak többsége nő volt, az átlagosnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkezett és általános egészségi állapota is jobb volt, a másik csoport tagjainál. Egy másik csoportba azok tartoztak, akik csak multivitamin-tablettákat szedtek, amelyek jóval kisebb mennyiségű C- ( 75-90 mg), és E-vitamint (22 NE) tartalmaztak.

A kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy azok a személyek betegedtek meg a legkisebb valószínűséggel Alzheimer-kórban, akik mindkét vitamint az átlagosnál nagyobb mennyiségben és együtt szedték. Mindemellett bizonyítást nyert, hogy az E-, illetve C-vitamin - kisebb mértékben ugyan - a multivitamin-készítményekben fellelhető adagban szedve is véd az Alzheimer-kór ellen, azonban egyedül, a másik vitamin nélkül szedve egyik még nagyobb mennyiségben sem hatásos a betegség ellen. A kutatók egyelőre nem tudják pontosan, hogy mi idézi elő a két vitamin együttes alkalmazásakor észlelhető jótékonyt hatást.

A C-vitamin vízben, az E-vitamin pedig zsírban oldódik, tehát a zsírsejtekhez kapcsolódva viszonylag hosszú ideig időzik a szervezetben. Egyes feltételezések szerint a C-vitamin felerősíti az E-vitamin antioxidáns tulajdonságait, amely ezáltal hosszabb ideig képes kifejteni hatását.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!