ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









A grapefruit-diéta segíthet a fogyásban
2004. február 2., hétfő, 10:21|Utolsó módosítás: 2004. február 2., hétfő, 10:29

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Akár a grapefruit levét vagy gyümölcsét fogyasztja, könnyebben fogyhat le - állítják kutatók.


Forrás: [origo]
Ajánlat
Elhízás és cukorbetegség: forradalmi felfedezés
Inzulintermelő lépsejtek: meglepő felfedezés a cukorbetegség kezelésében
Az elhízás csapdái - következmények és megelőzés
Linktár
Bővebben a diétáról

Egy San Diego-ban végzett kutatás eredménye szerint a grapefruit diéta kiegészítőként is eredményesen használható, de a gyümölcs fogyasztóját megvédheti a cukorbetegségtől is - írja a BBC.

Az eredmény egy 100 túlsúlyos emberen végzett megfigyelésen alapszik, akik 12 héten keresztül semmiben nem változtattak étkezési szokásaikon, viszont rendszeresen fogyasztották a gyümölcs húsát vagy levét. A San Diego-i Scripps klinikán dr. Ken Fujioka és kollégái az átlagosan 99 kilogram testsúlyú résztvevőket három csoportra osztották: voltak, akik naponta mindhárom étkezés előtt egy fél gyümölcsöt fogyasztottak, mások minden étkezés előtt egy pohár grapefruitlevet ittak, míg a harmadik csoport étkezésének semmilyen formában nem volt része a trópusi gyümölcs.

A 12. hét végére azok, akik táplálkozásában valamilyen formában része volt a gyümölcs, a korábbinál átlagosan 1,6 kilogrammal nyomtak kevesebbet, de akadt, aki a 12 hét alatt 4,5 kilót fogyott. Azok, akik a gyümölcs levét itták, átlagosan 1,4 kilót veszítettek súlyukból, és azoknál jelentkezett a legkisebb eltérés - 0,2 kilogram - akik nem fogyasztották a gyümölcsöt. Dr. Fujioka csoportja azt tervezi, hogy egy lényegesen szélesebb körben végzett megfigyeléssel igazolja a mostani eredményeket - olvasható a Chemistry and Industry című amerikai szakfolyóiratban.

A súlycsökkenés feltehetőleg a szervezet inzulinszintjével áll összefüggésben. Az inzulin a szervezetbe kerülő cukrot a sejtekbe juttatja; minél hatékonyabb a cukorföldolgozás, annál kevesebb rakódik le zsír formájában a szervezetben. Az alacsonyabb inzulinszint emellett csökkenti az éhségérzetet, mivel az inzulin hormon ingerli az agy hipotalamusz nevű területét, ahol az éhségközpont található.

A grapefruitról korábban is ismert volt, hogy fokozza néhány általános használatban lévő gyógyszer, így vérnyomáscsökkentő szerek, nyugtatók, immunszupressziós szerek hatását.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!