ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Napi három alma a szívnek
2004. február 24., kedd, 16:16|Utolsó módosítás: 2004. február 25., szerda, 12:24

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Napi három alma vagy annak megfelelő mennyiségű élelmi rost (például gabonapehely) elfogyasztása jelentősen csökkenti a szív-és keringési megbetegedés kockázatát - állapították meg amerikai orvosok a témában végzett tengerentúli és európai kutatások eredményeit összegezve.


Forrás: [origo]

A mintegy 300 ezer felnőtt páciens adatainak elemzése nyomán az derült ki, hogy napi 10 gramm élelmi rost bevitele 14 százalékkal csökkentheti a szívroham kockázatát és 27 százalékkal a halálos kimenetelű érrendszeri megbetegedés veszélyét. Egy közepes méretű alma körülbelül 3 grammnyi rostot tartalmaz, egy szelet teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér 1,5 grammot, míg egy kis fej brokkoli 2,7 grammot - ilyen mennyiségű rost elfogyasztása tehát korántsem nehéz feladat.

Számos tudományos bizonyíték támasztja alá az élelmi rostokban gazdag étrenddel kapcsolatos ajánlásainkat - hangsúlyozta Mark Pereira, a minnesotai egyetem munkatársa, aki a vizsgálat eredményeiről az Archives of Internal Medicine című folyóiratban számolt be. A rostban gazdag étrend csökkenti a vérnyomást, a vérzsírszintet, és jótékony hatással van az inzulinérzékenységre - teszi hozzá a kutató. "A vizsgálatok arra is utalnak, hogy az élelmi rost a legkedvezőbb hatást akkor váltja ki, ha nem zöldségfélékből, hanem gyümölcsből, illetve gabonaféléből származik. A leggyakrabban fogyasztott, magas keményítőtartalmú zöldségek - mint például a borsó vagy a kukorica - ugyanis alacsony tápértékűek, cukortartalmuk azonban magas, ami diabéteszhez, illetve szívbetegséghez vezethet.

A rostokban gazdag táplálkozásnak a béldaganatok megelőzésében is szerepet tulajdonítanak a kutatók.

(MTI)



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!